Första utflykten

Förra helgen gjorde vi en lite utflykt med husvagnen till Kapellskär utanför Norrtälje.
Albins första tur med husvagnen och första utflykten.
Vi var där torsdag-lördag eftersom jag och Albin skulle bort på söndagen på ett kalas vi var bjudna på.
Det funkade jätte bra! Han verkade trivas jätte bra i vagnen och han sov mycket bra i den.
Han fick sova i liggdelen till vagnen som vi ställde på sängbordet mellan våra sängar (vi har långbäddar i vagnen).
 
 
 
 
 
På fredagen kom Albins två farbröder och faster Linn och mötte oss vid Viking Line båten som går därifrån och så åkte vi en tur med båten till Mariehamn och tillbaka. 
Fredrik hade bokat en hytt åt oss för att vi skulle kunna lägga ifrån oss ev. inköp i taxfreen och för att kunna gå undan och amma och så det var myckt bra! Ett tips för andra nyblivna föräldrar! 
Det var gratis att åka med båten om man var med i Viking klubben, så det är också ett tips, då kan man ju lägga den lilla pengen på att betala en hytt. 
Albin sover ju nästan som bäst på dagarna när det är lite liv och rörelse runt honom (jag får t.ex. sätta på radion i hans rum när han sover, då sover han lugnt och stilla) så att det spelades musik eller så störde inte honom. 
På vägen tillbaka så åt vi smörgåsbordet på båten. Där hade vi lite olika åsikt om vi tyckte det var bra, men jag var mycket nöjd! God fisk och skaldjur (mina favoriter på smörgåsborden). Faster Linn tog massa fina bilder! :) 
 
 
 
 
 
 
 

Nu i midsommarhelgen så kommer vi att åka på nästa tur med vagnen och då bär det av till Leksand tillsammans med mina föräldrar och min syster och systerson. Då får även Kira, vår hund, följa med. Hon fick vara hos mina föräldrar förra helgen eftersom vi skulle göra den här båtutflykten. Så det får vi se hur det blir. :) 

Kommentera här: