Midsommar

Vi bestämde oss för att fira vår midsommar i Leksand i år. 
Så vi packade vår husvagn och åkte hit redan i torsdags. 
Mina föräldrar och min storasyster och hennes son följde också med i mamma och pappas husbil. 
Resan, som var drygt 3 timmar, gick jätte bra. Albin sov hela resan. När vi kom fram vaknade han och ville äta. Det var inge kul väder när vi kom fram! Regnen öste ner och så blåste det lite också.
Men vi fick upp tältet och så. Fredrik fick en del hjälp av min systerson, Melker, när jag behövde vara med Albin. 
 
 
 
Natten till midsommarafton började det blåsa rejält! Och på morgonen fick Fredrik spänna upp lite extra linor så att tältet skulle stå stadigare. Det pendlade mellan att regna och vara uppehåll, men det var inte någon värme! 
Midsommarafton började med att vi åkte till Borlänge en sväng för att försöka få tag på mer Gasol, men det var slut överallt! Men vi handlade lite mat och stannade en snabbis för lite lunch på McDonalds. 
Melker åkte med oss och var mycket nöjd över att göra något med oss, tror jag. :) 
När vi kom tillbaka till campingen så gjorde vi mat och gjorde iordning en liten buffé och åt alla tillsammans, så mysigt!
Efter maten tog vi en promenad in till Leksand för att titta på det stora firnadet. 
Och vilket firande sen! HUR MYCKET FOLK SOM HELST! 
En midsommarstång som var 35 m. och ett stort spelmanslag som spelade. Jätte mysigt! Dock så blåste det och var ganska kallt, så när stången väl var rest (det tog typ 40 min. att resa den) så gick vi tillbaka till vagnen och så satt vi i vårt förtält och fikade, de andra drack lite drinkar, men inte jag, eftersom jag ammar. :) 

 
 
På lördagen fortsatte festen på camingen då sverige skulle spela mot Tyskland i fotbolls VM. 
Det var flaggor och folk i sverige utstyslar över allt! 
Och när matchen var så var det som ett stort vrål över hela camingen när sverige gjorde mål. Härlig stämning, även om sverige förlorade den machen. 
Den här dagen blev det mycket bättre väder och fram åt kvällen blåste det mindre och blev riktigt fint väder.
Vi gick ner till restaurangen och åt grillbuffé på deras ute servering med utsikt mot älven. 
Och efter satt vi i förtältet och pratade och fikade. 
 
 
 
 

På söndagen gick åt till att packa allt och sedan åkte vi hem. 
Väl hemma kom Maria och Robin över en snabbis och sedan vilade vi och tittade på Tv.
 
 
 

En mycket mysig midsommarhelg vart det helt enkelt. <3  
 

Kommentera här: