Tillbaka!

Hej på er!
Det var länge sedan jag var här och skrev något och mycket har hänt!
Den stora anledningen till att jag vill börja skriva och att jag är här nu är den lilla bebis som vi väntar på. 😊👶🏻💕🎈
Jag vill ha en plats att samla bilder, historier och minnen på, där jag också kan få skriva om både bra och jobbiga saker med det som står framför mig. 
(null)
Den här bilden tog vi i påsk, för att ha en bild att minnas magen! 
Bilden är tagen av Fredrik och det gör den bara ännu mer speciell för mig! 💕

Men för att ta det från början, i augusti 2017 började jag misstänka att jag kanske skulle kunna vara gravid. 
Detta var mitt i vår semester på västkusten. 
När vi kom hem därifrån köpte jag i hemlighet ett graviditets test och gjorde det morgonen efter. 
Det var positivt! Många kännslor sprang genom kroppen! 
Självklart vart jag glad! Men samtidigt så hade jag ingen aning om hur Fredrik skulle ta det! De första som fick veta var mina kollegor i Lady Singers. Jag ville få chansen att säga det högt till någon och få chansen att samla mig lite innan jag skulle berätta för Fredrik. Efter ett par dagar tog jag modet till mig för att berätta för honom. 
Vi bestämde oss för att fundera över saken ett par dagar. Och efter ett par dagar frågade Fredrik mig om jag funderat över det, vilket jag givetvis gjort! 
Och så bestämde vi oss för att det var nu dags för oss att starta vår familj. Det roliga i det hela var ju också att Fredrik hade misstänkt att jag var gravid, innan jag sagt något! 
Så i november var vi på vårt ultraljud! En stor upplevelse! Då fick vi se vår lille skatt för första gången! Det var då allt blev mer verkligt! Innan dess hade det bara varit ett sträck på en sticka, nu fick vi se ett hjärta som slog och en siluett på vår fina lille pojke, som vi också fick veta att det är. 
(null)

Sedan dess har vi gjort så mycket! 
I julas gjorde vi klart rummet som den lille killen ska få! Fredrik tapetserade, vi åkte till IKEA och köpte möbler, mamma och pappa sponsrade en stor del av barnvagnen som vi köpt och vi har köpt en hel del på Facebook loppis eller andra secondhand ställen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I måndags var det 16 april, det datum då den lille var beräknad att komma. Han har inte kommit till oss ännu, men han är så efterlängtad och älskad! 
Vi längtar oändligt mycket efter honom! Så här är början på historien, jag kommer att fylla på med berättelser allt eftersom och jag vill också dela med mig av tankar om att vara gravid. Jag har haft en mycket bra graviditet och har inte haft ont, eller jobbigt på något sätt, men det finns saker att berätta om kring detta ändå. 
Men här slutar vi idag! 
Ha en fin onsdag! ❤️❤️

Kommentera här: