Kontroll på MVC

Idag har jag alltså varit på kontroll igen på MVC. 
Min vanliga barnmorska var sjuk så jag fick en annan idag. 
Hon tog blodtrycket, som såg mycket bra ut. Hon mätte magen, som hade stannat upp lite i växt, men det tyckte hon inte var något att göra något åt i detta läge eftersom vi sedan bokade en tid på måndag på Akademiska sjukhuset. 
Och så kände hon efter hur bebisen låg och han ligger fortfarnade åt rätt håll, och huvudet var nu "ruckbart" och inte "löst" i sin possetion, så han har börjat fixerat sig mer, vi lyssnade på hjärtat som slår så fint! :) 

Men på måndag så har vi alltså en tid bokad på Akademiska sjukhuset för en överbruenhetskontroll. Då gör de ett ultraljud och kollar hur livmodertappen ser ut och så ska man vara beredd på att bli igångsatt.
Så på måndag kan det var så att vår lille prins är här! Sjukt juh!
Ja, visst han kan ju komma imorgon också om det är så, men senast på måndag eller tisdag så är han faktiskt här! Häftigt!
 
Idag har jag också varit och gjort efterkontroll på min bil, som inte gick igenom besktningen.
Fredrik bytte bromsar och en glödlampa på den igår, samt satte på sommardäcken, så nu är det som ny!
Den behöver en tvätt och en städ, men annars så!
Det är skönt att även det är avklarat!
Efter besiktningen åkte jag ner och åt Sopplunch på jobbet med mina arbetskamrater, det var trevligt!
Ikväll blir det födelsedagsfika hos svärmor i Uppsala, som fyller år imorgon. :)

Det är lite skönt att ha lute sådana här planer och tider att passa, för man blir tokg och rastlös av att bara gå hemma och vänta och samtidigt så är det ju lite skönt att vara ledig också och bara göra det man vill!

Bild på mig och magen idag
  
 Nu blir det nog lite vila på soffan en stund innan Fredrik kommer hem. 
Ha en bra onsdag! 

Kommentera här: