1 vecka över tiden

Fortfarande ingen bebis här! 
Nu har jag gått över en vecka och på onsdag har jag tid på MVC, har jag inte fått barn då så bokas en tid för igångsättning om en vecka. 
Det känns lite nervöst, jag skulle hälst vilja att allt fick ske naturligt, för det känns bäst för bebisen, men samtidigt så känns det också skönt att veta att om en vecka så har vi vår bebis här! 

Medans man väntar så får man försöka göra små projekt som får tiden att gå och som inte är allt för jobbiga, för jag orkar inte göra så mycket! 
Jag har t.ex. städat igenom husets övervåning, källaren får vänta lite, där har Fredrik mycket saker så där måste han vara med och styra upp. 
Men rummen på övervåningen är nu städade! 
Jag har också gått igenom våra gardurober och gjort om i dem och sorterat ur en del kläder som var för små, trasiga eller som vi inte använder. 
Det känns mycket skönt, när man vet att det kommer att komma mycket folk på besök när väl bebis är här. :) 
Idag blir det nog lite sångövning, som projekt. Har lite nya låtar att repa och få till så det finns lite att göra med dem. :) 
 
 
 
I helgen började vi titta närmre på vårens och sommarens stora projekt, altan och trappa. 
Vi dränerade runt huset för snart tre år sedan och vi låtit marken stå och sjunka ihop ordentligt innan vi gör en ny altan och trapp.
Den gamla trappen föll dessutom i bitar, då den blivit frostskadad, så den var vi tvungen att ta bort hur som helst.
Men nu kommer det bli ett enda stort däck på framsidan, istället för olika delar som det var förut. Det kommer bli snyggt!
Grannarna tittade förbi också när vi stod och funderade och titade på hur vi ska göra och då visade det sig att de skulle börja dränera runt sitt hus och skulle ta hem en liten grävare, så vi frågade om de inte kunde tänka sig att hjälp oss att grva bort ett par buskar, som vi tänkt länge på att vi skulle ta bort! Så ev. i helgen som kommer så kommer de försvinna! Känns mycket skönt! 
Det kommer bli så mycket mer lätt skött utan dem när man ska klippa gräset och så. 
 
Nej, nu blir det lite lunch! 
Ta hand om er! 
Kram, kram <3 

Kommentera här: