Camping!

Just nu befinner jag mig i Västervik .
vi är ute på en liten Husvagnssemester och då är detta vårt första stopp. Vi kom i fredags och åker imorgon.
Vi kommer att åka vidare härifrån till Gränna och sista stoppet blir Falkenberg.

Här i Västervik har vi bott på en camping som heter Lysingsbadet.
Det sägs vara norra europas största campingplats. Och stor det är den! Det här en camping man skulle kunna vara på en vecka med en hel familj och ingen skulle bli uttråkad!
Här finns mycket att göra!
Allt från bad, kanotpaddling, spa, linbana och massor av olika lekplatser!
Jätte kul!

Vi passade på att åka med en färja man kunde åka härifrån in till stan igår. En mysig lite tur! Man betalade 50 kr. Så fick man åka med båten under en dag. Man kunde även åka till ett slott, men det var lite halvbra väder så vi hoppade det.
Västervik var en jätte mysig liten stad! Kan verkligen rekommendera ett besök här!
På kvällen var vi på campingen och hängde i vårt förtält och sedan var vi och tittade på kvällsshowen som erbjöds i campingens samlingslokal.
Det var helt ok. Inte de bästa artister jag har sett, men ok. Jag är väl lite kinkig där också... 😜

Idag har vi gått runt hela området och tittat och sedan åkte vi en tågtur in till Västervik och tillbaka sedan har vi plockat ner förtältet så att vi inte behöver gå upp så tidigt imorgon och fixa med det, samt att det var ganska torrt nu, så skulle det regna i natt så blir det inte blött.
Om en stund ska vi gå och äta något gott på någon av restaurangerna här på campingen.

Här är lite bilder från igår och idag: