Nya grejer på gång

Jag har tidigare skrivit om att det är lite nya planer på G och nu är allt klart så jag vill berätta för er att jag har fått ett nytt jobb!
Jag arbetar just nu i Frösåkers församling i Östhammar och där har jag varit i 9 år så nu tyckte jag att det var dags att göra något nytt.
Så i juni kommer jag att arbeta i Öregrund och Gräsö pastorat och fr.o.m. augusti ärvjag där på heltid.
Jag har sex månaders provanställning så jag är till att börja med tjänstledig från mitt gamla jobb och sen får vi se hur det blir.

Jag tycker att det här ska bli väldigt roligt! Det är många saker som känns spännande i det här jobbet.
Jag kommer att ansvara för barn och ungdom, som de vill utveckla.
Sedan kommer jag att arbeta en del mot äldre också.
Det är ett litet arbetslag, 6 personer och församlingen är också mindre så här finns chans att bygga relationer.
Och drt känns riktigt spännande att få forma en barnverksamhet utifrån mina tankar.
Sedan har vi den här grejen med att på sommaren så svämmar sran över av folk och på vintern är det nästan öde!
Det blir en spännande utmaning! :)

Nej, nu måste jag bege mig iväg för dagens uppgifter! Ha en toppen dag! :)

Kommentera här: