Apr. 28, 2014

Dagen har gått mycket i musikens tecken!
Först var det sånglektion i Uppsala med Henrik. Där håller jag på att tragla mig fram till hur man sjunger i funktionen Overdrive. Jag gjorde ett litet steg framåt, en polett trilla ner men är ännu inte där.
Jag kanske ska tala om att jag har börjat ta lektioner i en teknik som heter Komplett sångteknik (CVT) och det är lite nytt och lite smått frustrerande men väldigt roligt!

Sen var det hem en snabbis och käka lunch och ta ut hunden.
Sedan vidare till Östhammar och där vart det ett pass babyrytmik och en sånglektion med en av tjejerna från Ungdomskören.
Nu sitter jag och vilar en lite stund innan Barnkören kommer.
Vi håller på att övar en kort liten barnmusikal som heter David och Goliat.
Det blir nog bra! :)

Ikväll blir det en liten powerwalk med hunden och kanske ett litet styrkepass hemma på mattan.
Jag ska nämligen försöka få bort ett par cm från magen har jag bestämt mig för. Tror nämligen att jag kommer att känna mig lite nöjdare med mig själv då och kanske få lite mer energi då och det kan behövas! :)
Bara det att få komma igång med lite träning känns bra saknar det!

Hoppas ni har en bra måndag! :)

Kommentera här: