Ny start!

Hej på er!
 
Nu har jag varit så där dålig på att uppdatera igen! Men, men... så är de väll, ibland finns det helt enkelt inte tid eller insepration att skriva, men jag ska nog försöka bli liiiite flitigare för det är ju lite nya saker som händer så de kan ju vara lite spännande att skriva om och kanske att läsa om också. :)
 
I början på augusti så började jag ett nytt äventyr. Jag började på ett nytt jobb. Jag ska nu under ett år vicka som Stiftskonsulent åt Svenska kyrkans unga Uppsala stift.
De känns lite läskigt och väldigt... förvirrat... ja, de e nog ordet jag söker.
Mycket nytt att ta in och många intryck!
Men de känns också otroligt spännande! Det känns som en chans att få utvecklas som person, att få lära mig massor om Svenska kyrkans unga som jag är ganska ny på och som jag är väldigt nyfiken på, de känns kul! Och så är det givetvis en erfarenhet i mitt arbetsliv.
 
Har nu varit här lite mer än en månad, ja... förutom den där veckan när jag blev sjuk... i alla fall, det är mycket trevliga människor som är väldigt hjälpsamma och erfarna så jag känner mig trygg.
Mycket av min tid hitills har gått åt att läsa information om organisationen och om arbetsplatsen, men jag har även börjat med en planering av mitt första läger som jag ska hålla i.
 
För er som känner till Svenska kyrkans Unga så vet ni att det brukar vara ett läger som heter STUM (står för STifts Ungdoms Möte). Det har inte verit på ett par år, men i år så kommer det tillbaka! Den här gången ska vi vara i Uppsala, Lötenkyrkan. Det kommer att bli hur kul som hällst! Åldersgränsen är ni som är födda 1997-1987 och vi kommer att göra allt mellan himmel och jord! Man kommer att möta nya människor, man kommer att sjunga härliga sånger, leka lekar och bara ha det toppen! Är du intresserad så tag kontakt med din lokalavdelning, församling, anmäl dig på medlemssidorna eller så kan du maila till: [email protected] så hjälper hon dig!
 
Idag så ska jag på ett möte om Relationsbåten, en båtresa där företagare möts, har seminarium, utställningar och gör reklam. Vi ksa prata om hur vi ska göra i vår moter och hur vi lägger upp det. De ska bli spännande!
 
Nej, back to work!
 
Puss å kram!

Kommentera här: