På vägen hem

Ja, då sitter jag här igen, på bussen alltså. 3:e kvällens kvälls möte är slut och imorgon väntar en normal arbetsdag.

När jag kom stationen nu så var perrongen tom och de var 20 min till nästa buss så de va ju bara till att slå sig ner och vänta.
Då kommer en kille och mumlar något..,
"Vad sa du?" Sa jag och insåg på en gång att killen är full. Han ville ha en cigg.
Han var inte elak, inte obehaglig men så påträngande som en full människa kan vara. De visar sig att han somnat på bussen och missat sin hållplats utanför stan så jag känner att jag bör kanske hjälpa honom och tar upp mobilen och börjar söka efter bussar som stannar där och då blir han glad och tacksam.
Så den här bussresan började i en ganska god stämning känner jag.

Sen kan man ju givetvis fundera på varför han var så berusad en onsdags kväll? Men man vet ju hur de va när man gick på gymnasiet (vilket jag antar att den här killen gör), varje chans till party, den hugger man! Haha...

Nej, dags att luta sig lite tillbaka och slappna av en stund. :)

Puss å kram

Kommentera här: