Tisdag 4 oktober

Var ute och fikade med mamma, syrran och lille M idag.
De var trevligt!
Vi var även in en sväng på Granngården och där köpte jag lite ljung och en ny stor kruka som jag ska planetera lite i eller om jag spar den till i sommar och kan ha den då. :)

Är ledig en stund nu mitt på dagen och sen ska jag gå tillbaka till jobbet för att spela på en Taizé bön.
Ska jobba i helgen så då får man ta och byta lite timmar.
I helgen är de ju nämligen både Star 2011 uttagning och så ska barnkören göra debut!
Barnkören ska sjunga på gudstjänst i Östhammars kyrka, de ska sjunga 3 sånger och det är Tacksägelsedagen så de blir en liten fartig låt som heter Sång till skaparen där barnen får både hoppa, snurra, klappa och stampa.
Den har verkligen fastnat hos dem.

Star 2011 har i år fått lite ny form. Vi har pratat mycket och det som kommit fram är att det är ett bra evenemang, men att de skulle vara bra och kul om de var mer ungdomsmedverkan.
Att engagera fler ungdomar i olika delar och att de får synas.
Så i år är KMT med och hjälper till med fika, lite pausunderhållning och lite andra bitar.
Frösåkers ungdomsensemble hjälper även dem till med fika, underhållning men även lite teknisk hjälp.
Maja och Marias artistskoa är ett projekt som drivits av Maja och Maria som ett sommarprojekt i 2 år med hjälpa av Sixten och det har varit mycket omtyckt och de har kontakt med ungdomar iden här åldern så att använad dem kändes självklart.
En annan idé som kom fram är att ha någon som jobbar med rörelser och dans i juryn så vi fick kontakt med en tjej som heter Kim som arbetar på fritidsgården här i Östhammar, men även med dans i Uppsala, känns kul att få med den kompitensen.
Och uttagningarna, ja de är färre, men de är på helger, 2 uttagningar - 2 lördagar - 2 platser.  
De är lite spännande! Vi får se vad det blir av det här! :)
Man hoppas ju som vanligt på att de ska komma många sökande!

Nej, nu ska jag städa av altanen!

Ha en skön tisdag!


Kommentera här: