Lite morgon fundringar

God morgon!
Sitter här och bara chillar lite så här på morgonkvisten! :)
Ska iväg och sjunga på en begravning strax.
Jag glömde ju bort en begravning i sommras på samma ställe som jag ska till nu, så igår hade prästen som håller i begravningen ringt till begravningsbyrån och funderat på om de kunde ringa och påminna mig eftersom jag hade glömt de en gång.
Jag kommer aldrig att få glömma de! Ett misstag gör man och sen är man körd känns de som! För de kan jag säga, de var ju inte med flit som jag inte kom utan de hade ju med andra saker att göra och de vart minst lika pinsamt för mig som de kanske blev för dem! Så jag lär ju inte göra om de igen!

Sitter och små funderar lite på 2 låtar som jag inte har bestämt mig för hur jag ska göra med i Gleekonserten.
Den ena har jag ett förslag i skallen på, men jag vet inte om jag är helt nöjd med de och den andra pågår de just nu en diskusstion på facebook om.
Jag tycker att vi skulle ta bort den för vi har 13 låtar utan den och ALLA har ap-mycket stämmor (för de e ju stämmorna som gör Glee) pluss att den är skriven för en killkör så jag tror inte att den gör sig så bra med tjejer. Visst låten är väll bra, men de har ju inte med saken att göra. Jag säger inte att låten är dålig men jag är tveksam till att den kommer bli bra och så tycker jag att vi har tillräkligt med musik för en konsert ändå för de är ju inte så korta låtar häller! Och kören ska lära sig ALLT utantill och de är klurigt för alla stämmor är inte helt lätta, de finns några som är lite enklare men lååååångt ifrån alla.
Men jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra...
Tjejerna tycker ju att den e så bra så den måste vi ha, och verkar inte riktigt förstå vad jag menar...
Ja, vi får väll se...
Tål att tänkas på lite till. :)

Nej, nu får jag nog börja ta och göra mig redo att åka iväg!

Ha de gött!

Kommentera här: