Resumé

Lite radioskugga på sista tiden...
Jag har knapt varit hemma och när jag varit de så har det typ varit äta, sova som ståt på listan och inte så mycket mer.

Var i alla fall på avslutande delen av utbildningen: Att leda ideell på Sigtuna folkhögskola så u har man fått kursintyg och allt! Och redovisningen gick bra och de tyckte att jag ade skrivit bra så jag känner mig nöjd.

Annars så har det varit en hel del musik på schemat.
Kör i onsdagskväll och vi jobbade med de gemensamma sångerna och jobbade mycket med klang och rytm och de var jätte kul!
Sen sjöng jag på begravningen av farmors fästman i torsdags. Det var en fin begravning. De hade hämtat kvistar och ris från hans torp som de hade som kistdekoration och de var mycket fint!
Prästen sa många fina saker och de anhöriga, hans barn och barnbarn och farmor, var nöjda med sången också.

Sen har jag haft enskilda sånglektioner med några ur kören, de får då chansen att träffa mig och arbeta med sången de ska sjunga solo på konserten, mest på de viset att de få hjälp med inlärandet, uttalet om de sjunger på engelska, förutom Anna som behöver hjälp med svenskan, lite rytmik hjälp ibland och andra små tips om andning frasering och sånt. I veckan ska vi börja jobba med det sceniska i grupp. De ska bli spännande!

Ja och så till sist så repade jag och Chrille till 30 årsfesten vi ska spela på.

Igår så var jag och F till Uppsala och fick oss ett litet lyft! Vi var och klippte oss. Han fixade till sin frisyr som han hade sist och jag gjorde lite nytt. Har nu mer lugg!
Mitt hår var vääldigt slitet sa hon som klippte mig och hon gav massor med tips! Jätte bra, så henne kommer jag att söka upp igen!

Jut nu så sitter vi och planerar vad vi ska göra ikväll. Planen lyder så här än så länge: Äta ute och sen åka till Uppsala och gå ut någonstans, en liten pubb eller så. Låter bra tycker jag! :)

Ha en fin fin lördag! De tänker jag i alla fall!

Puss å kram!

Kommentera här: