Angelicas Kulturvecka

Jag har haft en mycket kulturell vecka!

I onsdags så var jag på Helen Sjöholm på Uppsala konsert och kongress.
Och det är ju bara så: Helen Sjöholm kan aldrig göra en besviken!
Han är så otroligt duktig!
Hon kan verkligen konsten att trollbinda en publik utan att göra stora utsvävningar! Hon behöver inte flänga runt och åla på hela scenen utan hon kan stå på en punkt hela tiden och man blir liksom fast i henne värld ändå!
Underbar!!
Inte bara det häller...
Jag tycker att musiken var väl arrad! De var så genomtänkta arr. Minsta lilla trumma och stråke fanns där av ett syfte och de var rena örongodiset!
Helt enket: + + + + +



Igår var jag och en kompis på Romeo och Julia på Götalejon.
Det var också väldigt bra!
Själva idén att ta de mest kända stickreplikerna ur Shakespeares pjäs och sedan skriva om resten till ett modernare uttryck var bra och de var bra gjort tyckte jag. De gör att hela uttrycket i musikalen kan nog passa ungdomar speciellt.
Att ta kända poplåtar av olika artister och översätta är något som jag kan tilltalas av och har haft tanken själv någon gång men på ett sätt skulle de också varit kul om de gjort egen musik. Men absolut så var de bra översättningar och tolkningar, för det var ju inte alltid direkt översatt. Och de var en bra orkester och det var bra arr även här. Men så hade de en kapellmästare som gör alla arr åt Let´s dance också. De var väl en låt som jag tyckte inte blev så bra och jag vet inte om de har att göra med att sångerskan hade svårt för låten för att den kanske låg i lite fel tonläge eller om de har att göra med att översättningen inte var så anpassad till mellodin eller vad det var och det var Nothing else matters av Metallica.
Dansen är ju de som de tydligen har fått mycket beröm för och de kan man ju inte annat än stämma in i! Väldigt kul med det mordena uttrycket i dansen och väldigt bra akrobatik också! De gjorde verkligen en stor del av helheten.  
Ljuset är också värt att nämna! Väääldigt bra!!
Och så är de ju då huvudrollerna: Måns, bra jobbat i helhet men i vissa lägen så kan de kännas lite för hastigt eller som att de inte riktigt komer inefrån, men absolut: Bra jobbat!!!
Lizette: Fantastisk dansare och bra sång och jag tycker att du övertygar i rollen! Bra!!! Helt enkelt!
Det inträffade en miss igår som var väldigt synd och det var att Julia skulle ha hissats upp på en gren som hängde i taket och därifrån skulle det som är den kända balkong scenen utspelas. Men när hon skulle hissas upp så blev det något misstag så hon tappade taget och hissades aldrig upp! Det var synd! Det är ju liksom en av de stora scenerna som man hade velat se som den är tänkte. Synd helt enkelt!
Betyg: + + + +



Den här veckan som kommer blir det lite jobb med min egen konsert till 14 februari.
Lite små pyssel och fix som är bra om de är färdigt till måndag, då slipper jag stressa hela den dagen!

Vi har lagat hema gjord pizza här på kvällen och tittat på Solsidan, nu blir de lite slö titta på tv och så småningom blir det att gå och sova, känns som att man bara längtar till att få sova! Sjukt trött!

Puss å kram!

Kommentera här: