Att köra eller inte köra...

Morsning korsning!

Som ni säkert vet, om ni är trogna läsare av min blogg, så har jag inget körkort!
Varför?
Jo, för att när jag var 16 år och bodde och pluggade i Uppsala så fanns de inte så mycket tid över att hålla på att övningsköra och jag var väldigt inne på att pyssla med teater och musikal då och satsade hel hjärtat på de och så träffade jag n hel del nya människor som jag ville umgås med också... :)
Sen flyttade jag igen, dennna gång till Stockholm och för alla er som inte har åkt bil i Stockholm så kan jag tala om att de e ett h.....e att köra där, speciellt om man är ovan, dessutom så går det städigt bussar, tunnelbanor och tåg i Stockholm så man tar sig alltid fram till en billigare peng än om man har en bil.
Sen flyttade jag hit igen när jag var färdig efter 3 år, då var jag inne på att ev. flytta till Göteborg och fortsätta plugga där, men jag kom inte in på den skolan då så det blev inget av med de men jag fick jobb här och gjorde musikal och så hade jag F som körde mig om de nu var så att jag skulle någonstans...
Ja, de var då och nu är nu...
NU har har mitt behov av att ha ett körkort ökat!
Jag skulle behöva de ibland i jobbet för att enklare kunna förflytta mig mellan de olika församlingshemmen som vi har i församlingen där vi har barnverksamheter och andra aktiviteter emellan åt. Jag skulle inte behöva fixa med skjuts varje gång och känna att jag är någon annan besvär.
Jag skulle, när jag är ledig, kunna åka till min mamma eller syster som bor på vichan eller någon kompis och hälsa på! De skulle vara trevligt!
Hur som haver....
F har en lillebror som också är i tankarna på att ta körkort så vi har tillsammans bestämt att nu slår vi slag i saken och åker iväg och fixar de här!
Och de känns skönt! Skönt att ha någon med sig som man kan ta lite hjälp av när man pluggar och ett sällskap när man ska äta mat tex. för finns de något tristare än att äta själv?
Ja, så nu är vi bokade på en kurs. 
Jag tänker inte tala om när eller var...
Varför?
Därför att om jag nu behöver göra om proven någon gång så vill jag få göra de i lugn och ro UTAN tjat från en massa människor om hur de går osv. 

Men könt är de iaf. att e blir av nu! :)

 

Kommentarer:

1 Linda Raudsaar:

skriven

Lycka till. Ni kommer klara det utan problem! Kram

Kommentera här: