Skeptisism i onödan!

Jag kan bli så less på folk ibland!
Ibland så känner jag att om jag berättar en historia om något/någon och har liksom inte för avsikt att såga detta/denna utan bara få berätta för att man är glad för de eller tycker att de är en insperation, en positiv kraft liksom, och så när man berättar om detta så får man en min tillbaka som liksom pekar på att: Jaha, men de låter ju dumt eller inte bra eller bara en skeptisk min liksom.
Jag kan bli så less på sånt!

Tex. så är jag jätte impad av min kompis som just nu håller på att gå ner i vikt och har då valt att göra det med hjälp av LCHF-metoden. Detta har funkat jätte bra för henne, självklart med regelbunden motion och så också.
Hon har gått ner ganska mycket på kort tid och jag är jätte impad!
Och när jag läser hennes blogg så tycker jag att hon verkar ha helt rätt tänk!
Men så när jag nämner då, här på mitt jobb att jag har en vän som gått ner en hel del i vikt med hjälp av denna metod så får jag den där skeptiska blicken tillbaka... Och de tycker jag är sååå totalt onödigt! De vet ju inget om denne person!
De e sånt här som gör att jag ibland känner att jag ska ta och skita i att säga nått överhuvudtaget för de jag säger sågas ju bara! Jag ska sitta med min kopp och bara hålla käft!

Nu blev de lite bittert här, men jag kan bli så less ibland!

Idag är jag annars på ganska bra humör, väldigt trött då jag inte sovit något vidare, man annars fint som sagt!
Sitter och jobbar just nu, men behövde ta mig en liten funderar på saker och ting och medans jag gör de så skriver jag lite här! :)

Jag har sen i vintras haft tankar om att jag ska börja jogga när de blir lite bättre väglag!
Nu har ju vägarna blivit helt isfria och de har tom. sopat gatorna här så nu börjar de bli alvar med detta!
Funderar på om jag ska försöka ta tag i detta redan ikväll faktiskt!
Skulle kunna ta med mig en av hundarna som lite sällis. Om inte annat så skulle de kunna bli en rejäl power walk!

Nej, nu får jag nog ta och återgå till arbetet. Ska verkligen försöka att skriva lite ikväll också, börjar återfå lite skrivar inseration! :)












Kommentera här: