Intensivkursen del 1

Nu sitter jag är på fängelset i Falun.
Fängelset för er som inte vet det är ett vandrarhem som en gång varit ett vandrarhem och ja, man sover fakiskt i gamla celler. Sängarna är ju inte värsta lyxsorten utan våningssängar med en träbotten och en skumgummimadrass, inte de skönaste att sova på helt enkelt!
Tiden rullar på bra iaf.
Igår så var det att först göra sig lite bekant med Falun så jag och Robin tog en promenad runt och kikade vad som fanns och var och så käkade vi på stan och sen köpte vi frukost och gick tillbaka till fängelset och satte oss i varsin soffa och hade böckerna i högsta hugg! Läsa, läsa, läsa.... INTE kul!!
Böckerna är verkligen skittråkig!!!
Så att hitta motivation att läsa är svåååårt!!
Men så tänker man: När jag gjort de här så behöver jag inte göra de igen!
Och då känns de lite lättare!

Idag hade jag första körlektionen. De var nervöst! Visste inte om de skulle kasta mig ut i trafiken direkt, men han frågade mig om jag kört mycket och sen så gjorde vi så att han köre ut ur stan och så fick jag ta över i ett lugnare område. De var skönt!
Jag fick bra instruktion om de jag tyckt varit svårt och den här bilen (någon storts skoda) känns väldigt lättkörd. Bekväm faktiskt!
Fick även prova på att starta i backe, de var lite läskigt men de gick bra!
Imorgon så skulle jag få starta vi körskolan köra ut till samma område och repitera det vi gjort idag samt att öva parkering och nått mer som jag inte kom ihåg just nu.

Just nu så sitter jag och ska fortsätta läsa och göra övningar och senare ska vi sitta på en 3 timmars föreläsning om alkohol, droger och sömn i trafiken, känns liiite tråkigt, men men...

Nej, back to the books!!

Kram på er!

Kommentarer:

1 Leo:

skriven

Coolt med gammalt fängelse. Det är som långholmens anstalt i Stockholm, den är ju också vandrarhem nu har jag för mig.

Kommentera här: