Resa, kurs och renovering

Här har res-febern börjat tillta!
Imorgon har jag några måsten som ska göras innan helgen.
1. VÄXLA PENGAR
2. RÖSTA
3. SE OM EN PACKLISTA HAR SKICKATS UT
4. BÖRJA PACKA

Det sista ska jag försöka ta mig lite tid för imorgon. De e ju bra att börja i tid för då hinner man tänka lite mer vad man kan behöva ha för kläder med sig.
Det är ju varmare där än här, men jag undrar om det ändå kan kännas lite kyligt, för det är ju ändå höst?

Men det ska bli riktigt kul!
Det är ju roligt att åka på resor i jobbet till sådana här platser, för man får ju förstklassig rundguidning! Och man får veta så mycket!

Men innan de så ska jag imorgon ha ett föredrag för vårt kyrkoråd om församlingens framtid, hur är det i barn- och ungdomsverksamheten om 10 år, typ...
De fick jag veta igår, så jag kännr mig lite stressad och nervös, för jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Har varit på kurs i 2 dagar den här veckan.
Var i Sigtuna på folkhögskolan vid Anskarsliden.
Att leda ideella heter kursen. Har varit 3 gånger på den nu oh 2 gånger återstår. Vid sista tillfället så ska vi presentera en handlingsplan för församlingens arbete med ideella medarbetare.
Det ska jag och min kollega som jag går kursen med också berätta om för kyrkorådet imorgon.
Detta är en liten het potatis i arbetslaget.
Vissa har fått för sig att detta skulle vara ett sätt att avvckla personal. Det är ju bara det att de är mycket jobb med att handleda och jobba med ideella, så det är ingen risk att de skulle hända. Men sen finns det en annan atityd som jag stör mig mycket på!
Och det är: Jag vill inte ha hand om någon annan och behöva säga till den vad den ska göra. Men då undrar jag; för denna "grupp" som detta kommer ifrån har hand om sommarjobbare, hur handskas då de med dem? Är det så att de skiter i dem och tycker att de också är jobbigt?
Eller? Jag kan ju inte se någon skillnad på att handleda sommarjobbare och ideella, mer än att den ideelle jobbar gratis. Ja, jag vet inte...

Jag är så sugen på att börja göra om här hemma! Jag vill måla, möblera om, städa sortera, inreda osv. Jag kan se stora möjligheter som jag tycker vi missar just nu i det här huset. Skulle vara lite kul att försöka komma igång med lite sådant under hösten. Tror att vi skulle kunna fixa till det här sället så de blev tipp-topp. De e ju lite saker som är under all kritik just nu.

Nej, nu är det dags att försöka sova lite!

God natt och ha en bra torsdag natt och fredag!

Kram!

Kommentera här: