Lite politik...

Idag har jag jobbat för första dagen den här veckan!
Var aldeles själv på jobbet, eller nästan i alla fall.
En av kantorerna var där men hon har sitt rum på andra våningen och jag på boten och sen var S och C där och hade hand om barnverksamheten eftersom de ordinarie personalen var på personalfortbildning.
Men i den del där jag sitter och på den våningen så var jag själv, såg inte skymten av någon annan.
Var upp och åt lunch och samtalade med S och C en stund men sen gick jag tillbaka till mitt.

Ungdomsensemblen hade ett litet uppträdande på torget idag också.
Kommunal är ute på "turné" oh när de kom hit så fick vi vara med och sjunga, de var kul!
Tjejerna var duktiga som vanligt!

Sen har jag hinnit repa med S och C idag också!
Det är ju valtider som vi alla är väl medvetna om och eftersom jag är med i ett parti och sitter i kulturnämden och är en kulturpersonlighet i den här kommunen så blev jag ju givetvis tillfrågad om att göra nått på Östhammars egna "lilla Almedalsdagarna".
Sen är ju C välkänd innom partiet som musiker och alla vet att S också musiserar så därför så tyckte man väll att vi kunde göra nått ihop och de e kul. De har vi aldrig gjort förr på det här viset och de e skoj, de e alltid roligt att spela i nya konstalationer. :)

Och så har vi tittat på idol som vi följer lite slaviskt just nu, jag och F.
Idag så hittade jag en möjlig favvo tror jag. Jag kommer inte ihåg vad hon heter men hon var med i en gospelkör och de var Laila som hittade henne. Han verkade väldigt musikalisk och sjunga, ja de kunde hon verkligen!!
Me like!!

Ja, förresten. Jag har ju redan nämt att jag är medlem i ett parti och därför så måste jag få ta och säga ett par ord om "Nya" Moderaternas kampanj inför detta val....
De kallar sig "Sveriges största arbetarparti"
Ursekta mig... Men var har ni arbetarna??
Och vi tar och tittar på det parti som jag tillhör, om vi tittar på deras valsedlar vad står det då där?
Jo: Arbetarpartiet socialdeokraterna.
Kanske de kunde ta och skaffa sig en egen slogan och sluta sno från andra partier!!
Puckon!!

Kommentera här: