Tragisk olycka!!

Det blev en konstig dag igår...
På morgonen så kom jag på att jag hade fått ett tele svar i lördags kväll så jag lyssnade av det och det var min hef som hade pratat in och ville att jag skulle ringa honom.
När jag ringde upp fick jag då veta av honom att en kille som arit aktiv i församlingen tidigare men inte just nu men till och från sedan tidigare, hans mamma och pappa brukar synas på gudstjänster och fikan och så, han hade dött i en trafik olycka i fredagskväll!!
HELT SJUKT!!
Man blev aldeles skakad!
Det känndes jättekonstigt!
Jag personligen stod honom inte nära men flera ungdommar som finns på min arbetsplats och som jag står nära gjorde de! Och en av dem har varit barndomskopis med denne kille så jag ringde honom och han visste inget så det blev ett konstigt samtal.

Man går i en liten bubbla känns de som. Man gör andra saker men i tanken så finns det är hela tiden!
Jag tänker på honom, på hans bröder och hans mamma och pappa.
Också på alla kompisarna och alla andra som fanns runt denne kille.
De e så otroligt tragiskt!
Jag blev väldigt illa berörd!

Ja, och efter detta så skulle jag ta hand om konfirmanderna och de skulle ha luciakröning och sjunga.
Några skolkade... de dök inte upp för att de inte "kände" för det antagligen... Men de flesta var där och det var bra! :)
Det gick helt ok! De är ju duktiga men de vägrar ju att ta i lite... de e trist!

Sedan blev det julskyltning med mamma, pappa, syrran och hennes familj.
Mysigt!
Vi gick runt träffade folk och tittade.
Och när vi kände oss färdiga så köpte vi pizza och gick hem till mig och käkade.
Jag hann busa med lilla M också. :)

Idag på jobbet så var det svin kallt när jag kom dit!
13 grader inne!!!
DE var inte kul!!

Ja, och så var det adventsandakt med en skola på orten, det var trevligt!

Nej, nu ska jag titta på Förhäxad och försöka få lite sömn!

Ta hand om er och era nära och kära man vet aldrig vad som händer imorgon!

<3

Kommentera här: