Migrän?!?!

Då var man hemma igen!

Dagen började oroande. Kände efter att ha klätt mig och fixat mig att de kändes märkligt i huvudet och mycket riktigt! Jag höll på att få migrän!!
Och när jag har migrän så är det inte så mycket att jag har ont i huvudet som att det påverkar min syn!
Mitt synfält skuggas och vissa bitar försvinner och det blir dimmigt och så känner jag mig lite tung i huvudet.
Gick upp till huvudbygnaden och käkade frulle men kände att jag får nog ge mig här! Det är lika bra att jag lägger mig en stund igen, medans de andra var på morgon mässa.
Så jag drog mig tillbaka till mitt rum, stoppade i mig värktabletter och drog täcket över huvudet! Och sov en stund till, ca. 45 min.
När jag vaknade igen så gick jag upp och tänkte att jag försöker vara med igen, då började vår nästa föreläsning, i ca. en timme så var jag bra luddig och suddig och hängde inte riktigt med, men efter en timme ca, så blev det bättre och bättre!
Och jag måste ha lyckats att mota det, för det blev inte mer!

Men när jag tänker efetr så var det kanske inte så konstigt att det blev så... Jag somnar ju inte särskillt tidigt ens när jag är hemma, och när jag är borta så har jag altid ite svårare att somna, det har väll att göra med att e e ny miljö, annan säng och kudde och en annan lukt kanske... vad vet jag...
Men i alla fall... Jag hade med mig Förhäxad för att titta på när jag skulle gå och lägga mig och jag såg 2 vsnitt och sedan bestämde jag mig för att försöka sova.
Då var kl. ca. 00:40 och efter att jag stängt av datorn och lagt mig till ro så började någon på våningen över att spela TRUMMOR!!!
VEM!? får för sig att spela det på ett studenthem/konferensgård vid den tiden på natten???
Visst, de hade väll inte varit helt tyst innan häller, men det var mest att det var en tv eller så och lät, men det här blev ju så sjukt märkbart!
Och när jag sa till en tjej i receptionen idag så vart hon nästan sur för att jag påpekade de!
Visst jag förstår att de inte kan göra nått åt det nu! MEN, jag sa ju till för att de kanske behöver bli uppmärksamma på de! De kan ju komma någon annan som ska bo där som får uppleva samma sak och de e ju inte kul! Det kan ju också vara så att den som spelade inte förstått hur pass bra det hörs igenom golv och väggar! Så den behöver få veta det!
Ja, ja.. jag e inte bitter! ;)

Nu ska jag lägga mig i sängen och slö titta för att försöka somna, imorgon är det en tidig start! :)

Ha de gött!!

<3

Kommentera här: