Finns det en fortsättning?

Igår var det slapp dag nr. 1!!
Gjorde väll inte många knop då inte... Vi låg mest i soffan och tittade på Murder, She wrote.

Idag har jag haft lite sovmorgon, men gick upp i kite tid ändå för att hinna göra lite saker hemma innan det är dags att ge sig iväg. Så nu går tvättmaskinen för fulla muggar!

Ikväll står det dans på schemat. Jag har dessvärre tappat lite av min lust till det... Det känns inte så kul att jobba med en grupp som inte vill nått.
Jag har skickat ut frågan: Vad vill ni göra? Gengre? Vill ni göra show? Vill ni dansa på en gudstjänst, eller vad kan ni komma på? Men det är en som har önskat gegre än så länge och när jag frågade så sa de bara: Nej, vi vill inte visa upp. Och vad är då syftet? Varför ses vi en gång i veckan, om det inte leder någon vart? Jag vet inte om jag ska lägga all den tid det faktiskt tar mig på detta om det inte finns något som hällst driv i gruppen.
Visst, man kan motivera med att det fyller att annat syfte, att gruppen skulle vara ett socialtsamanhang för de som är med där och det är det, men det var ju inte min grund tanke när jag startade gruppen.
Och man lär sig ju faktiskt av att göra uppträdanden också.

Jag måste väll pointera att detta är inte riktat till någon särskilld enskild person eller att vara sur och grinig på gruppen som så, men det är en fråga om min arbets tid som jag har ganska ont om. Det finns andra saker jag skulle kunna använda all den tid jag lägger på dansgruppen.
Tex. skulle mina körtjejer kunna få mer enskild tid med mig, eller jag kunde jobba mer med andra ungdomsaktiviteter... Ja, det finns saker.
Och här måste nog jag göra en bedömning i slutändan.
Jag måste nog ta ett beslut, för kyrkan kan inte häller bedriva motionsgrupper, det är inte vår uppgift. Då kan man åka till Uppsala eller gå på friskis och svettis eller nått. Så är det ju tyvärr.

Nej, nu måste jag ta och göra mig färdig!

Ha en fortsatt bra måndag!

Kommentera här: