Eftersamling

Jobbade kort dag idag. Slutade 12.
Därefter var jag och sjöng på en begravning.
Efter den blev jag medbjuden på eftersamlingen i församlingshemmet.
Och vilken eftersamling!

Jätte fint dukat av duktig catering från Forsmaksvärdshus!
God soppa och gott fika.
Härlig stämning, och det kändes som att allt var så genomtänkt och det handlade verkligen om den avlidne.
Det kändessom att jag lärde känna honom lite gran under de 2 timmar jag satt där.
Och en av sönerna höll ett sånt fantastiskt tal om sin pappa! Så rörande!
Och flera gånger berömde de mig och sa att de tyckte att det vart så bra i kyrkan.
De kankse låter konstigt att sitta och bedömma eftersamlingar på det här viset, men det är skillnad på vissa.
Jag har varit på når och vissa är så stela och det är liksom inte speciellt dukat, det är ingen speciell mat och det blir väldigt opersonligt.

Sitter och tittar på Idol just nu.
Jag har bara en av mina favisar kvar, hoppas hon håller sig kvar!

Efter detta kryper jag i säng och planerar att sova läääänge imorgon!!

Jag är så sjukt trött just nu!

Sov gott!

<3

Kommentera här: