Körslaget

Igår var jag till Västerås, av alla ställen i världen....

Jag förljde med Maria som sökte till Körslaget. Marie Picasso skall ha en kör från sin hemstad Västerås, och Maria är ett stort fan av Marie, så vi åkte dit.
Jag hade funderingar på att söka, men jag bedömde att jag har för mycket och för stora saker på jobbet som jag inte kan hoppa av nu så de fick vara.
Men det gick bra för Maria, hon fick komma in och sjunga för Marie (för det är även i denna tävling så att man får gå på en så kallad pree-casting innan man kommer till den "riktiga" uttagningen) och de var ju bra bara de.
Och hon fick ett kanske och vi fick vänta och vänta och vänta, men till slut fick hon ett nej, vilket jag tror mest berodde på att hon inte var från Västerås, för hon kvinnan som gav beskedet sa att Marie ville inte säga nej för hon gillade verkligen henne, men hon kunde inte säga ja.

Det händer en del märkliga saker annars här. Inget jag KAN eller VILL berätta om, men de e helt sjukt hur människor kan göra mot varandra.
Men fråga inte om de för jag kommer inte att berätta.

Nu sitter jag och väntar på mor och far som kommer från Uppsala och hämtar upp mig så ska jag följa med hem till dem en sväng idag, de blir nice!
F och hans bror är i Gimo idag och sköter ljud och ljus på en tillställning där idag, så då tar jag en liten tripp dit med hundarna och bara tar det lugnt.

Ha de så bra!

Kram!





Kommentera här: