TRO

Idag börjar terminen på jobbet.
De känns riktigt kul! Ska bli kul att få börja jobba med alla grupper igen!

Jag har tänkt på en sak sen jag var på lägret i helgen. Vi pratade om Gudsbevis (alltså vad finns det för skäl att tro att Gud finns).
Och jag måste säga de att för mig så räcker det nog med att det känns som att de måste vara så. Allt är så komplext skapat så det måste finnas en Gud. Big Bang kan inte bara ha uppstått av sig själv. Någon/något måste ha varit med i den processen.
Att sitta och försöka övertyga en person som inte tror på Gud med en massa kompliserade teorier som man inte ens själv begriper sig på, de tror jag inte på.
Jag tror ju då att att de bästa är att säga att de känns viktigt för mig.
Och det heter faktiskt TRO, det är ingen vetenskaplig fakta.

Igår var jag på möte med showgruppen.
Vi har fått 3 spelningar bokade nu! Och så är det en 4:e som håller på att mailar just nu så det känns som att de kan bli lite gigg här i vår. Och det känns riktigt kul! Vi håller ju också på att göra en helt ny repetoar, eftersom att de ställen som har bokat oss har sett oss förr, och de e ju super kul att man vill att vi kommer tillbaka!

Nej, nu blir det en duch och sen lite frulle och fix innan jag drar till jobbet!
Ha en super bra dag!

Kram och Puss!

Kommentera här: