Sjuk katt? Nyårslöften?

Idag har man varit ledig igen :)

Det är ju helg dag imorgon igen så jag tog ut lite ledigt idag och imorgon och på torsdag och på fredag ska jag jobba igen. Då ska vi ha spa kväll på jobbet.
Om det är några som anmäler sig vill säga...

En av våra katter har blivit helt skum!
Han springer runt och pinkar på saker över allt och när han kommer in så är han inne en stund sen springer han runt och skriker och skriker!
De e ju lite tidigt än för att ha ett Mars-beteende...
Och dessutom så är han kastrerad sen flera år tillbaka så han ska inte ha de instinkterna...
Jag vet inte om han är sjuk eller vad de kan vara...
Någon som har en idé?

Idag ska jag göra våflor till middag här. Kanske inte det nyttigaste man kan äta, men ack så gott! Och man äter det inte så ofta så det kan man unna sig :)

Har ni avgett några nyårs löften förresten?
Jag brukar inte göra de för att de är ju alltid totalt omöjligt att hålla dom, men i år har jag lagt ett för mig själv och de är att jag ska försöka sluta vara så lat och verkligen försöka ta mig ut med hundarna. Jag blir så bekväm så jag bara öppnar dörren och släpper ut dem på gräsmattan, men de behöver ju få sin promenad egentligen, de e ju bara de att man är för jädra bekväm!
Men nu ska jag verkligen ta mig i kragen!

Nej, nu blir det middag och sen ska jag försöka få ordning på lite saker som har hamnat lte efter med alla dessa helger!

Kram, kram!

Kommentarer:

1 Linda Raudsaar:

skriven

hej. är katten en utekatt? har den fått maskmedel? vår katt betedde sigpå liknande sätt när den hade fått mask. Den vart aldrig speciellt smal, som annrs kan vara ett teckan på att den fått mask. lyckat till, jag hoppas ni hittar felet. kram

Kommentera här: