Den kommande veckan

Det har varit ganska mycket den här veckan så jag har varit väldigt dålig på att skriva!
Jag ska försöka bättra mig på de!

I helgen har jag i alla fall varit på Rättviks stiftgård.
Vi har haft läger för Konfirmand assistenter, alltså ungdommar som redan har konfirmerat sig men som tyckte att de var kul att konfirmera sig så de vill gäran hjälpa till med konfirmander.

Vi har haft samarbetsövningar, diskussitoner och en massa bus!
Det har som helhet varit ganska kul faktiskt!
Visst finns de saker som man kan tycka att man kanske kunde ha gjort bättre och så, men de funkade i alla fall :)

I veckan som kommer så startar terminen för alla grupper. De ser jag fram emot!
Konfirmanderna som är inriktade på drama och musik ska börja arbeta med en tema mässa, Ungdomsensamblen ska börja jobba med samma mässa som de ska göra i samarbete och så ska de också få börja tänka om sin egna konsert som är till sommaren. De ska då göra musik av Jackson-family, de blir spännande :)
Och Onsdagskonfirmandernas tema är lite oklart än eftersom en av prästerna i församlingen har ramlat i en trappa i helgen så hon har varit/är på sjukhus, så då måste en av de präster som är med i den gruppen hoppa in och ta hand om hennes uppgifter i veckan och den andra prästen i den gruppen håller på att inskola sin son på dagis.
Musikalensamblen ska jobba med sin konsert till alla hjärtansdag och så ska vi börja med stor projektet, Sound of Music nu också. Hoppas att manusen kommer i veckan!
Och på fredag är det ungdomskväll med ungdoms mässa. det är den Eukumensika böneveckan den här veckan så vi ska ha Ungdomskväll tillsammans med Misstionskyrkan och Pingstkyrkan.
då kommer vi att göra hela kvällen i temat gemenskapen i Kristus.

Så det är en spännande vecka på jobbet, mycket att göra, men de blir kul!

Annars så ska jag åka till Helena imorgon och äta frulle, och så ska vi prata om ett reklam gigg som The Entertainers har framför sig.
Det är en lokal bröllopsmässa här i slutet på januari och då ska vi stå och göra reklam så att vi kanske kan få spla på lite bröllops fester :)
Kul, kul!
Sen har vi också fått en spelning på en masskinvisning på Granngården. De blir spännande! Vad spelar man då? Haha...

Nej, nu undrar jag verkligen var min kära sambo har tagit vägen?
Jag kom hem och ingen var hemma och jag har ringt ett par gånger, men inte fått något svar. Jag kanske skulle prova ringa hans bror, för hans dator står här hos oss, så han är förmodligen med honom skulle jag tro.
Ja, jag får prova.

Ha de bra!

Kram!

Kommentera här: