Lång arbetstag med ett första spad-tag!

De väntar en väääldigt lång arbetsdag idag. Men den brukar gå ganska fort så det gör den säkert idag med!
Jag msåte sätta fart med ett reptage som skulle ha varit inne i måndags egentligen...
Det är till vårt församlingsblad.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva eller så, bilder skulle de vara okcså, och några sådana har jag ju inte häller... men de kanske jag kan få lov att komma in med senare, får kolla de.

Och idag så väntar Musikalensamblen.
Ja, vi ska väll ta ett första spad-tag i vår storproduktion nu.
De e lite sega på förlaget som vi har fått manuset ifrån.
Man får liksom ingen riktig info om vad som gäller, så man måste liksom ringa och tjata på dom och fråga om och om igen. Sånt är så drygt!
Man blir ju liksom lite orolig och nervös över sånt när man aldrig har varit med om en sånn här process förr.
Jag har ju aldrig sökt tillstånd för att göra sånna här stora produktioner, vi har ju alltid gjort små grejer från ett annat MYCKET mindre bolag som ger tillstånd när man köper in manus och noter, som då inte kostar så mycket.
Här får man ju hyra in grejerna.
Men nu börjar man få klarhet hur det funkar, men det tar mycket tid!

Ja, nu ska jag snart bege mig iväg. Idag är det torsdag, vilket betyder att dagen inleds med morgpn mässa i kyrkan på jobbet och det brukar vara mycket lugnt och fridfullt, får se om jag går på den idag dock, har lite saker jag skulle vilja hinna med under dagen och då kanske jag inte har tid för den idag.. Ja, vi får se.

Ha en bra torsdag iaf!

Kram, kram!

Kommentera här: