Jobba, jobba, jobba. Repa, repa, repa!

Sitter på en stiftsgård i Stockholm just nu. Graninge stiftsgård heter den. Här är sååå fint!
Det är god mat, trevligt sällskap och väldigt fina omgivningar, eller vd sägs om ett snö tackt Stockholms skärgård? Me like!

Just nu är det mycket jobb och mycket repa som står på mitt program!
På lördag så ska ju Enteratiners spela på en bygdegård i omgivningen, och vi har en helt ny repetoar, så det blir spännande! Det känns riktigt kul att vi har lagt ner lite tid på korografi och lite rörelse den här gången :) De gillar jag!

Just nu så går det mycket Michael Jackson musik i mitt huvud. Ungdomsensamblen ska nämligen göra en hyllnings konsert till denne pop-ikon till sommaren, så jag lyssnar och jobbar mycket med hans musik just nu. En solkar låt för min del på programmet är ju den som är min absoluta Michael låt, Earth song! Så sjukt bra låt!
Det första som jag föll för med den låten var väll just själva musikaliska temat, som är sååå snyggt!
Men så när man börjar titta på texten och tolka sången så blir den ju bara ännu bättre!
Om du inte hört den så lägger jag den nedan, och har du hört den så kan den ju vara värd att lyssnas på igen, i alla fall om du frågar mig ;)
Vilken är er Michael favvis? Kommentera gärna, det kanske kan komma något as bra förslag som jag inte tänkt på!

Nej, nu ska jag gå iväg till mitt rum ett tag och fixa lite och sen ska jag äta middag, härligt! :)

Ha de så bra!

Kram!

 

Kommentera här: