Borta bra men hemma BÄST!

Hemma är bäst! De bara är så!
Nu när jag har varit borta så har jag inte kunnat sova något vidare. Jag har vänt och vridigt på mig hela natten, men inte kommit riktigt till ro. De var lite för varmt på rummet och jag hade bara en kudde på mitt rum så jag låg aldeles för platt.
Nu sitter jag i soffan hemma och bara det känns såååå skönt!
Jag är faktiskt redan trött, de blev jag inte riktigt alls på hela tiden under de 3 dagar jag var i Sigtuna.

Imorgon så ska jag träffa lite tjejer från Ungdomsensasmblen för enskilld sång tid med mig. Det ska bli kul! Det är sådana som jag inte har jobbat med förut som kommer imorgon, en av dem har varit med i kören i flera år men inte alls varit intresserad av eller kanske snarare inte vågat sjunga solo och nu ska hon komma och sjunga med mig, de känns kul! Det visar på en positiv utveckling verkligen!

Under ett par dagar nu så har jag funderat mycket på mitt pianospel. Jag vet att jag inte är skit bra, jag har kommit en bit på vägen och om man ser något år tillbaka så har jag lärt mig väldigt mycket, men jag vill verkligen bli ännu bättre!
Så nu ska jag försöka hitta någon som jag kan ta regelbundna lektioner med så att jag kan bli bättre på notspel och på att kompa med melodi!
Det känns viktigt för mig. Jag vill kunna lägga ett bra komp och samtidigt spela melodin! Så nu ska jag ta tag i det! Jag skulle också behöva underhålla min egen sångarkondis, så jag borde också ta kontakt med den pedagog som jag är sugen på att prova om hon kan vara nått för mig.
Jag behöver liksom få igång tänket igen.
Det är bra att ha någon som ställer lite obekväma frågor om varör gör du så och hur tolkar du det här och så vidare.

Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på ett avsnitt av den nya serien som jag har börjat titta på: Glee, det är rätt så bra, vissa ggrejer kan jag känna är lite utdragna, men den har fortfarande potensial att bli skit bra!

Ha de bra!

Kram, kram!

Kommentarer:

1 Bianca:

skriven

Pianospelet tycker jag har blivit väldigt mycket bättre än vad det var förut du utvecklas verkligen fort det är grymt!

Och det betyder mycket för mig att du finns ibland vännen!



kram

Kommentera här: