Tänk efter först...

Hum... Hur talar man om för en person: Det där var kanske inte så smidigt gjort. Tänk efter bättre nästa gång.
De tycker jag är svårt!
Man vill ju liksom inte säga att du gjorde FEEEEEEEEL!
Men helt ärligt så kanske det är precis så. Du gjorde fel!
Denne person har gjort ett lite... klumpigt försök att göra något "rätt".
Det var gott menat men blev inte så bra...
Jag kan inte säga mer än så för det handlar om förtroenden och så vidare, men ja... hur ska man säga???

Idag så hade vi den årliga jul lunchen på jobbet.
En tillställning som skulle kunna vara riktigt trevlig och kul, men som varje år blir stel och lite... sur mulen.
Vissa personer har man kankse aldrig sett i huset förr utan kommer för att de e gratis mat.
Andra sitter och ser mest besvärade och allmänt missnöjda ut!
Och så ska man försöka pigga upp lite i denna blandning av personer och sjunga 2 st sånger....
Vissa sisar tydligt att det är uppskattat och andra visar tydligt att de hälst ser att man går där ifrån.
Jag tycker det är ganska taskigt!
Men om man inte vill se mig där så kanske man skulle ta och stlla upp själv då och göra nått!
Då skulle man kanske inse att de e inte helt lätt i denna samling av människor.

Sedan hade jag det sista repet med kören för denna termin och det var det sista inför tävlingen (egentligen).
Det kom 9 st. Resten var sjuka och någon var och hade en skolkonsert!
Som tur är!! så har jag lagt in ett extra rep inför tävlingen på fredag imorgon!!
Annars så vet jag inte alls hur de ska gå! För det visade ju sig att de redan börjat glömma vissa texter och så...
Så det kommer att behövas också för att få ihop dem och försöka peppa ur lite glädje ur dem!! :)
Och det är ju dessutom så att vi är inte så många i vår kör om man gämför med de andra så vi är verkligen beroende av att ALLA ska komma!

Imorgon kommer att bli en lite tung dag på jobbet!
Den 20 åriga killen som dog i en bil olycka (krockade med en buss) skall begravas.
Han hade varit aktiv i församlingen och han var kompis med vissa av dem som är aktiva hos oss så det kommer att vara lite jobbigt...

Nej, om man ska försöka sova lite...

God natt med er!
 

Kommentera här: