Lunch rast!

Är hemma på lunch just nu.
Jag har gjort så sen jag började jobba förra veckan att jag har gått hem och ätit och de har jag kommit på är väll det bästa man kan göra om man har möjlighet till de.
Dels så får man verkligen en timmes ordetlig avkoppling och så är de ju mer ekonomiskt!
Och just nu så är de lite extra viktigt för min frys har ju pajat igen och nu verkar de som att den vill inte starta alls igen, så nu måste ALLT ätas upp.
Ja, eller åtminstone det som är kvar i den, jag har kört ner kött och fisk och korv till frysen på jobbet, så de håller sig. Kvar i frysen är mest grönsaker och fryst bröd, så de får bli till att äta upp de iaf.
Så denna rutin att gå hem och äta lunch, den ska jag nog försöka hålla fast vid. De kan bli svårt sånna där dager när man jobbar kvällar, för då är lunchen så sen, men man får försöka.

Så nu medans pastan kokar så passar jag på att blogga lite, de e ju kanse då som jag har tiden att göra de. Och jag vill försöka hålla den här bloggen vid så mycket liv som det bara går, så jag ska försöka mitt allra bästa! Och jag ska försöka att lägga upp en klänning i veckan iaf. ur garderoben.

Den här vckan kommer nog bli lite körig. Den avslutas med ett gig med Entertainers på torgfesten i Gimo, så mycket repa blir det nog...
Förövrigt så kan jag meddela att T har hoppat av Entertainers efter det gigget så det är hennes sista och H kommer inte häller att medverka under hösten, så vi får se om de blir någe mer Entertainers eller om jag kommer att forsätta i andra konstruktioner, för de är kul med dessa festspelningar... Men vi får se, just nu så finns inga planer men det kan ju dyka upp en sån briljant idé helt plötsligt. :)

Ja, och så är de ju så att när man leder en kör så som jag gör så blir det väldigt mycket jobb med de så man känner ibland att man får nog av de, men nu kommer jag ju att ha mindre i höst eftersom jag bara kommer att leda Ungdomsensemblen.

Nej, nu är nog lunchen redo!

Ha en bra måndag!

Puss å kram!

Kommentera här: