Loppis lördag

Imorse blev jag väckt av en busig kattunge som skuttade runt och så fort man lyter på huvudet så vaknar hundarna till så där var de bara att gå upp och släppa ut dem.
Sen gick jag tillbaka till sängen och försökte sova lite till.
Vid 11 så kom min mamma och min syster och hämtade mig och så var vi på en loppis här i trakterna som kallas för "Bakluckan". Det är folk som ta med sig saker de vill bli av med och så ställer de upp lite bord framför sin bil och säljer.
Det var ganska mycket folk där och ganska många som stod och sålde också.
Hittade ett spel som jag har spelat hos kompisar som jag tycker om. Så kan det låta. Det är en brädspels variant av Så ska det låta. Väldigt kul!

Jag gillar att gå på loppis. De e jätte kul att titta på gamla grejer och hitta gamla glas och gamla dukar eller så, och så är de ju ofta ganska billigt också ;)
Och om någon annan vill bli av med en duk som jag gillar då kan ju jag lika gärna köpa den istället för att köpa någon ny på typ IKEA eller så, då får jag säker något som är mer unikt också.

I natt ska F jobba, igår tog han en ledig dag för hans kill gäng skulle ses och spela Guitar Hero.
Så ikväll är man ensam igen. Blir nog en film.
Ev. kanske man skulle hyra en, de finns en som jag är nyfiken på som jag tror att F inte vill se.

Ha en bra lördag!

Kram 

Kommentera här: