Inte kristen = Ingen jul eller påsk.

Nu har jag städat och fixat och bytt gardiner så nu är här riktigt påsk-fint! Och F har tänt grillen så nu blir det grillat för första gången i år :)

En sak jag gjick och fundera på när jag damsög här för en stund sedan va att det finns så många i dagens samhälle som säger: Nej, jag är INTE kristen och jag tror INTE på Gud, osv. Men ändå så firar de både jul och påsk!
Undrar vad som skulle hända om man som förälder skulle säga till sitt barn när det säger så: Ja, men va bra. Då vet jag det! Då kan vi skippa att fira jul och påsk nu. Då slipper vi köpa julklappar och så kan vi käka köttfärssås och spagetti som vanligt då!
Undar vad som skulle hända då?

Jag menar nu inte att man ska göra så, men det skulle vara kul att se vad som hände. Skulle folk börja blå ljuga om att de var kristna då och ändå inte tro och sluta gå runt och säga att de inte är kristna, eller vad?

Vad tror ni?

Skriv vad ni tror.

Kommentera här: