Lilla skara.

Nu har jag varit ute och farit och flygit igen.
Den här gången var det dopprojektet som vår församling är med i. Den här gången var det bara vår församling och en till som kom. Men det gjode inte så mycket för vi som var där vi fick väldigt stort utbyte av varann. Det blev otroligt bra och det kändes riktigt kul!
Och tiden liksom bara sprang iväg! Annars så finns det ju en risk om man vanligtvis är 20 och helt plötsligt blir 8st att det skulle kännas som att programmet var tomt och att diskustionerna blir tomma och döda, men inte den här gången. Det kändes faktiskt ganska skönt att vara få.

Men nu blir det åter till allvaret!
Men jag tog lite ledigt ikväll. Egentligen så jobbar jag ju vid den här tiden på torsdagar, men jag kände att när man varit borta ett helt dygn och fått suttit och åkt fram och tillbaks till Undersvik två dagar i rad så blir man liksom väääldigt seg i huvudet så det var lika bra att jag höll mig där ifrån. Jag tror att de andra får ut mer av det också.

Nu gäller det att börja ta tag i en massa saker med Star. Nästa vecka börjar det. Det ska bli sååå kul! det är alltid en väldigt massa jobb och det är alltid väldigt svårt att ta ut bara två st. från varje ställe för det finns ju alltid fler än två som är bra!
Jess skrev en fråga till mig: På hemsidan står det att man skall gå in till juryn och sjunga helt accapella, är det helt förbjudet att ta med sig sin gitarr?
Jag skulle nog säga sä här:
Det är ju så att i finalen så sjunger ALLA med musik på CD och det är för att alla ska kunna bedömmas lika. I år kommer också alla att få sjunga en sång med en live gitarrist eller pianist, beroende på vad som passar låtvalet bäst. Det innebär ju att i finalen så sjunger alla bara, ingen kommer att spela något instrument, så jag tror att det är en större fördel att sjunga utan instrument. Det är ju också svårare och kan man visa att man klarar det utan några större svårighter så är ju det bara en fördel.

En annan mycket rolig sak just nu är att en gammal klasskamrat till mig har kommit vidare en bra bit i Idols slutaudition! Jag håller verkligen tummarna för henne! Hon är så himla grym och är en så otroligt ödmjuk person! Hejja Karolina!!!

Imorgon är jag ledig och då ska jag ägna dagen åt att städa lite här hemma och pyssla med mina doggisar, och på kvällen ska jag på Ljus-party hos Sanne, det ska bli grymt kul. Sanne hon kan det där med att ställa till bra och roliga sammankomster hon! En bra värdinna är hon också!
Sen kanske det blir lite utgång också. Det är ett bra cover-band som kommer till "stan" och spelar.
Det är väll årets händelse det nästan så man får väll visa sin nuna där :)

Ha de så bra och glöm inte titta på Idol!

Kraaam!

Kommentera här: