Trögt!

Ett väldigt bra och intensivt rep blev det med Musikalensamblen igår. Det känndes riktigt bra! De kändes som att de sånger som vi ska sjunga på julkonserten den 19 december fick en bra start.

Vi hade möte igår om dopuppföljning och hur vi ska jobba med de och vi kastade idéer och igår så var vi inne på undomarna. Jag blev ju då i sedvanlig ordning lite irriterad. Jag tyckte att de kändes som att den lata sidan hos en del av mina kollegor kröp fram. Och som att de bara sa, nej så kan vi inte göra, nej så kan vi inte göra, nej så kan vi INTE göra!
De är så rädda liksom! Och de känns som att så fort något inte genast blev en "hitt" då ska man genast lägga ned. Man kan liksom inte tänka, ok, de blev inte så bra men hur gör vi de bättre och hur kan vi locka folk? Jag tror att man måste hålla ut lite så hittar folk tillslut in i vår församlingsgård och upptäcker hur mycket bra saker de finns där.

Idag ska i alla fall jag och två av våra präster som är med i dopprojektet sätta oss och annalysera de vi kom fram, till och se vad är konsikvensen och vad är de vi sett?
Och så ska vi komma på ett bra sätt att redovisa detta för de andra. De känns som att de blir svårt men vi får se...

Ikväll så kommer Sandra och visar lite Mary Kay grejer för min mamma och syster och några fler, de blir kul! De blir lite spa kväll, mysigt värre :)

Nej, dags att ta och göra sig iordning gå till jobbet!

Ha en bra dag!

Kommentera här: