Mycket på G, och nya planer i livet.

Jaha, då var man hemma tidigare än vanligt på en tisdag. Vi har ju haft lucia övningar på tisdager, men i år så har det varit otroligt trögt att få ihop ett luciatåg. De har inte kommit fler än 5 st!
Och de är ju inget luciatåg... Jätte tråkigt!
Men man kan ju inte ha de bara för sakens skull om de inte blir någe bra!
Så vi avslutade de idag och så började vi fundera på vad man skulle kunna göra den där söndagen istället och kom nog på en ganska bra idé, tror jag. Den känns riktigt kul faktiskt! De kan nog bli bra! Nu måste bara chefen övertalas. Och de vet man aldrig hur det går. Om han är på ett riktigt dåligt humör så kan han ju tvinga en att ha ett luciatåg!

Jag har börjat jobba med Ungdomsensamblens julkonsert också, den kommer att bli riktigt bra tror jag! Det blir mycket sväng, mycket kör och all musik handlar om krubban! Nästan iaf....
Men den blir bra iaf. tror jag :)

Idag så togs också första spadtaget i det storprojet som Musikalkören ska jobba med och det första som blev bestämt var att beställa en annan översättning än den vi haft!
Det kändes som att det fattades saker och som att det var lite konstigt översatt här och där och så, så vi har beställt en något äldre översättning än den vi haft, men den kan vara bättre tror vi.
Så nu är det bara att hoppas att den kommer snabbt!

Och nu har jag nog bestämt mig också. Jag ska börja plugga. Men inte det som jag tänkt på länge; Sångpedagog, utan jag ska plugga och bli Församlingspedagog.
Jag hade ett mycket uppfriskande och ärligt samtal med en diakon i en grann församling och det känndes riktigt skönt att någon ställde frågan till sin spets.
Han fick mig att inse hur bra det skulle vara att ha den utbildningen. Sen kan jag ju fortfarande inrikta mig på musik, och vill jag fortfarande ha sångpedagog utbildning när jag är färdig med den utbildningen så kan jag ju läsa det då. Det kan ju vara bra att ha en sån i och med att jag jobbar mycket med körer, men det är nog riktigt bra att ha den här utbildningen om jag ska jobba i kyrkan, och de vill jag.
Det är en bra arbetsgivare och det är ett kul jobb, visst skulle vissa arbetskamrater kanske kunna vara bättre, men ändå, det är ett kul jobb och det engagerar mig väldigt och det är ju bra! Tror inte att de e så många andra jobb som skulle kunna få mig att vara de.

Nej, nu vankas stuvade mackaroner och köttbullar och sedan den 5:e Johan Falk. De är verkligen super bra! Se dom! igår så såg jag och F en annan film som också var riktigt bra och rolig, Year One, med Jack Black. Se den! Kanske att jag skriver en mer detaljerad ressention av den sen om jag orkar ;)

Kram, kram!

Kommentarer:

1 Isola:

skriven

Gå kursen vännen jag tror på dej du kommer klara det riktigt bra! Du kan behöva möta nya människor nya utmaningar och nylärdom för att kanske kunna ta ännu ett kliv innom musiken och såklart församlingen!



All Bless 2 you my deer friend!

Kommentera här: