Mobil trassel :(

Den här dagen bara rusade förbi kändes de som!

Vaknade av att F kom hem efter sitt nattpass och då käkade vi frulle ihop, de var trevligt, de har nog aldrig hänt! Sen gick jag för att börja dagen och han gick och la sig.

Kom till jobbet och började små pyssla lite med små saker, gjorde att nytt rep schema för kören så att de ska se vad de är som gäller fram till konserten, fixade en affish för Ungdomskvällen nästa vecka och la lite stämmor på ett par låtar till julkonserten och de blev bra!

Sen blev det lunch och så kom Tessan och vi snackade lite om julmusik för musikalensamblen och kollade ett medely som kanske kan bli bra för alla hjärtansdag eller för nått annat tillfälle.

Sen blev det lite snabb fika och efter det Nätverksmöte. Polisen och personal från högstadie skolan och personal från Ungdomsmottagningen och kommunen och så vi från kyrkan träffas med gämna mellanrum och samtalar om vad som händer och har hänt och hur läget är med våra ungdomar på orten. Vi pratar aldrig om enskillda fall men om läget i stort. De e fsktiskt väldigt bra! De e lite kul att höra hur det ligger till.

Efter det så slog mig en tanke och de var, Konfirmandlägret, hur gick de med de? Och de fick jag svar på med en gång och vi satte oss och tittade på lite olika alternativ och de ser just nu ut som att de kan bli möjligt att åka till Gottland. Och de känns trevligt! Vi var dit med en grupp för nått år sedan och de var kul och väldigt fint så dit åker jag gärna igen, om nu budgeten går ihop sig, och de ser det ut som att den gör. Men vi får se.

Och nu sitter man här.

Ja, en sak som är riktigt dryg är att min mobil krånglar mer och mer! De kommer ett meddelande på skärmen med mer gämna mellanrum nu än förr att den inte har kontakt med SIM-kortet! De e jätte konstigt! Och det ända som hjälper då är att dra ur batteriet. Och ibland så hjälper inte de häller utan då måste jag ta ur SIM-kortet också! Så jag ringde Telenor och de sa att SIM-kortet är ju ganska nytt så de e konstigt, man kan prova att byta ut de men prova också att sätta i kortet i en annan telefon. För de kan vara fel på telefonen och i så fall så skickar vi den på service. Och de kan ta upp till 2 veckor att fixa den. Men jag vet inte.. jag har ju funderat på att byta abonemang för jag tycker att Telenor är dyrt och de funkar inge bra här ute på landet! Så kanske kan de vara värt att betala den där straff avgiften och skaffa ett nytt abonemang och få en ny telefon... jag vet inte... är väldigt sugen på en lika som F har, den är super snygg! Och den har en bra kamera! 12 mega pixel!



Kanske...

Nej, nu blir de lite käk och sen får vi se vad som händer :) Kram, kram!

Kommentera här: