Hektisk helg

Det känns som att man har varit borta hele helgen!

I går så gick jag upp vid 10:00 och hade planerat precis vad jag skulle göra. Men så hamnade jag framför datorn en stund och sen var tidsplanen spräckt! Till på köpet fick jag ett telefonsamtal som gjode så att jag blev arg så jag kokade! Men nog om de...

När jag tillslut var färdig och kom iväg så satte jag mig på bussen till Uppsala för att åka till Grand och hejja på M som skulle tävla i länsfinalen i UKM.
Hon sjöng som vanligtbra, men gick tyvärr inte vidare. De var mest bara band som gjode de. Ingen rnodlad sångare/sångerska gjode de. Synd tycker jag, för de var flera som var bra. Ett av banden som gick vidare var KATASTROF! Jag fattar inte varför?!
Det vart en lite tur på stan också, så då passade jag på att köpa present till födelsedagsbarnet som vi skulle till senare, och så investerade jag en ny hatt som jag och M beslutade att ha lika under ett uppträdande på kalaset.
Sen fick jag göra ett inköp i ren panik!
Jag gjorde nämligen det väldigt dumma beslutet att ta på mig ett par aldeles nya och alldeles oingådda ballerinas på mig. Så efter en stuns prominerande i dom så fick jag sååå ont på min högra lilltå, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen!
Så, in på skopungkten, leta efter ett par skor som var billiga och lite lösare, hittade ett par som funkade och dom var ganska snygga också!

Efter tävlingen så var de bara att skutta iväg till bussen och åka direkt till 30 års kalaset. Väl där så slängde jag av mig skona, för då gick de bara inte att ha några på sig och som tur var så skulle hela festen vara innomhus! Hade de varit ute så hade jag ju börjat frysa tillslut. Men det värsta var ju att natrligtvis så skulle jag ju gå runt och slå i denna ömma tå överallt! Och de gjorde ju såååååååå jä.........la ont!

Kalaset var trvligt i alla fall. Kände ju typ ingen förutom dom i familjen, men de var rätt trevligt folk dom som jag pratade med. Så det vart helt ok, annars så kan man ju känna sig så där totalt avskärmad om man inte känner nån.

M och jag sjöng ett par låtar och de var kul och uppskattat. M är ju så duktig för att bara vara 15 (hon hatar nog att jag säger bara, men så är de juh :) Puss på dig!)

Idag så var vi kvar och hjälpte till med städning och undanplockning och sen vart de hemåt, men först så stannade vi till hos svärmor. M skulle iväg och tävla idag med och ville ha min assistans med håret och vad gör man inte... självklart så ställer man upp :) Det tog litre tid för ungen har ju så tjockt hår! Men det vart fint!

Sen åkte vi hemåt och det var sååå otroligt skönt att stiga innanför våran dörr. Det var underbart!

Mor och far kom sedan föbi med doggisarna. De har varit "barnvakt" från igår, så både de och hundarna var nog trötta :)

Ja, så de är nog allt som har hänt de här två dagarna, de blev en hel del tror jag :)

Puss och kram!

Kommentarer:

1 Maria:

skriven

(Kan du inte ljuga o skriva att jag är 18? )

Nej jag skoja, det är chill mannen! haha

puss på dig med o tack för all hjälp :):) kramis

Kommentera här: