Lata människor och bra arbete.

Idag så hade vi ett planerings möte om konfirmad undervisningen på jobbet. Vi har det varannan vecka. Och idag så blev jag, som så många gånger förr, väldigt irriterad!

Jag tycker att om man ska arbeta med ungdommar så skall man väll vara engagerad och kanske inte alltid välja det enka alternativet att göra något. Man kanske får lägga ner lite energi på arbetat man skall göra och inte vara så förbannat lat, helt enkelt.
Men detta verkar inte vara en självklarhet bland alla som jag jobbar med. Jag tror att de flesta håller med mig, men tydligen inte alla. Och då blir jag så irriterad!
Speciellt när man börjar lägga sig i den undervisnimg som jag skall hålla i. Den enda på hela terminen som jag faktiskt kan och tycker är kul!
Jag höll på att bli riktigt otrevlig där ett tag.

Annars så hade vi en övning inför hammarslagen som skall framföras i Påsk och det var en riktigt givande övning faktiskt.
Det var ett bra fokus på gruppen idag, det var riktigt skönt!
God work! :)

Imorgon blir det en tur till Uppsala och försöka hitta något kul kanske. :)

God natt på er och Kram!

Kommentarer:

1 TESSAN:

skriven

ja, nog kan man bli irriterad upp över öronen... suck...

ja, epet va jättelyckat igår, kanske har vi hittat en nu rep.form som vi ska fortsätta med. jag tyckte det va väldigt givande å det tror jag de andra tyckte åxå. !

Kommentera här: