Invignings konsert 1 av den ny/gammla flygeln.

Ja, idag har jag alltså varit på jobbet och haft köks-tjänst under den första av 3 konserter som är för att inviga vår ny/gammla flygel.

Det är alltså en flygel som är från 1920, tror jag de var, som är alldeles ny renoverad.

Och den här konsert, de lilla jag hörde var väll så där, enligt mitt tycke i alla fall. Det var lite för konstig musik emellan åt.

Men allt runt om känndes som om det gick mycket bra. Snittarna, vinet, cidern, kaffet och kakan allt kom fram i tid och utan någon större stress också.

Ja, nu är det bara till att ladda om batterierna, läsa på lite text och kanske sova en blund också innan det är dags för nästa dag och nästa projekt. Musikal föreställning med musikalkören. Det ska bli kul. Hoppas att publiken inte kommer att tycka att det är allt för tråkigt bara...

Ja, ja! Man får väll försöka tänka positivt och om det inte går bra och om de tycker att det var skit så har i alla fall vi fått yttligare en spelning erfarenhet och fått känna på hur det var.

Dags för en uppfriskande kvällspromenad med hundarna innan det är dags för sängen kanske.

Theresia: Ja, det var ju kul att du var den första som fick lägga en kommentar :) Men än så länge så är nog du också den ända som vet om att jag har en blogg :)  Nu ska tomte-dödaren ta och slumra lite :)

Ha de bra tills vi ses nästa gång!

Kram på er!

Kommentarer:

1 Theresia:

skriven

japp. å idag kör vi! hejhhajhejja. jag tror iaf att konfirmanderna kommer tycke att det e bra.. hoppas så iaf:)

Kommentera här: