En ganska vanlig Onsdag.

Idag var en ganska vanlig onsdag.

Den började i och för sig inte helt vanlig. För vanligtvis så brukar jag åka och ha en barngrupp på onsdag förmiddag men det hade jag inte idag. Idag var det familjegudtjäns på förmiddagen och den var väll ganska mysig tycker jag, fast man hade väll kanske vilja haft en uppgift att göra, men det kommer väll så småning om.

Sen vart det lite fika och snack om lite dittan och dattan. Sen kom vi ju på att de var våffedagen idag och att vi kanske skulle bjuda konfirmanderna på fåfflor, men vi hade ju inget våffelgärn så jag och T åkte ut och jagade ett fåffelgärn. Vi hade tänkt oss att skaffa 2 st. dubbla, men vi hittade bara ett på den affär där vi hittade något och det tyckte vi var för dyrt så vi åkte till en matvaruaffär och hittade enkla som var ganska billiga och fick 3 st. för samma pris som för 1 dubbelt.

Sen tog jag och gjorde en liten insatts och städa lite bland gammla papper och böcker och slängde en massa skit som bara låg och skräpade.

Sen kom konfirmaderna och där hade vi idag ett studiebesök från Fonus. Det var faktiskt spännade att hör hur de går till när de jobbar och att få se hur en kista ser ut på insidag och hur man bäddar och så.

Sen var det rakavägen till ungdomskören, som kom ännu en bit på vägen inför deras stora konsert som de ska ha i början på sommaren.
Och idag så skulle vi repa i kyrkan. Och där måste de vara något fel på värmesystemet för det var rykande hett där inne. De var rena bastun! Tjejerna började plocka av sig kläder och gick i bara linnen och de brukar ju inte höra till vanligheten den här tiden på året.
I alla fall så tror jag att det kan bli en riktigt bra och lyckad konsert om de bara ser till att lära sig korrografier och texter i tid och pluggar på hemma!
De ska bli riktigt kul när den dagen kommer, spännande är de!

Nu på kvällen så har jag och F tittat på en mycket konstig film Georg Cloony och Brad Pitt. Den var väldigt märklig. Just nu kommer jag inte ihåg vad den hette men... märklig var den.

Ja, det var min dag.

Och idag så vill jag också passa på att Gratta T, som har kommit in på en utbildning innim sång. Kul! Grattis!

Kram på er!

Kommentera här: