Tisdag - En fantastisk sommar dag!

Dagen har varit helt fantastisk!

Vaknade ganska tidigt och tänkte när jag fick se att de var helt strålade väder att jag skulle äta frukost ute på altanen och de gjorde jag. Sen tog jag boken som jag läser just nu och som jag har fastnat ganska mycket för och la mig på en filt i shorts och bikini och läste medans hundarana busade brevid. 

Sen kom mamma, syrran och hennes son. 
Jag och mamma vaktade honom och vi gick en lite promenad och sen så gick vi hem igen och fixade lite fika lagom till att syrran kom tillbaka från sin masage.

Sen käkade vi tårta (syrran hade köpt med sig för att hon inte var här och firade när F fyllde år) och drack kaffe på altanen.
Pojken lekte brevid med vattenslangen och grästrimmern (vi har en eldriven som batteriet inte satt i).

Sen var de dags för dem att bege sig hem. Då kom pappa förbi också efter jobbet. F fick veta att min lillebror hade erbjudit honom en ny ruta till bilen (sen kom vi fram till att de skulle bli lättare att byta hela luckan än att bara ta rutan) så vi förljde med hem till mor och far och där käkade vi och så kom farmor och hennes sambo förbi och hälsade på.

F och storebrorsan åkte och skruvade av  bakluckan som vi skulle ta med hem till vår bil.

Och sen blev det fika med hela familjen innan vi åkte hem.

När vi kom hem så kom en komist till f hit och hjälpte honom med att montera på den nya bakluckan.

Och nu sitter man här.

Ja, de har hänt en del idag. Men det känns ändå som att dagen har varit lugn. Det har varit en otroligt bra sommardag!
Synd bara att jag missat totalt att Morden i Midsommer 8mitt absoluta favvo program så här på sommaren) började idag...
Men då vet jag till nästa vecka :)

Nej, nu ska jag ta och dra mig till sängen känner mig lite trött.

God natt!

Kommentera här: