Polis besök.

Går dagen blev lite stressig, fast ändå kul!

Hade ställt väckarklockan på 11:00 så att jag skulle hinna allt jag skulle hinna innan de var dags att ge sig iväg. de var nog lite optimistiskt... Skulle nog behöft en timme till...
Kl. 13:00 så var jag ner till församlingsgården och träffade kanorn för att dra igenom sången som jag skulle sjunga på barndopet kl. 14:00. De hade valt en sån fin sång! Himlen måste sakna en ängel! Sååå fin!
Det gick i alla fall bra.
Sen åkte jag, kantorn och prästen (som by the way är kvinnor båda två, så det var värsta gilpower gänget!) till kyrkan.

14:00 började vi och mitt i skulle jag sjunga och de började bra, men... så mitt i låten så blev jag hur torr i halsen som hällst! De tog liksom bara stopp! Visste inte riktigt hur jag skulle klara av de! Men med en liten hostning innan refrängen så gick de.
Men sen var de bara att hälla i sig vatten!

Sen promenerade jag hem och så var de bara att kasta på sig andra kläder och dra ner till bussen och åka för att spela premiär av Järnet!
Jag hann inte äta ens, så lite hungrig blev jag.

Spelade och de gick jätte bra. Kändes hur bra som hällst till och med den scen som jag tycker är såå svår att göra kändes riktigt bra! Jag tycker att jag fick till de faktiskt!

Sen när jag kom hem så var R, F:s lillebror här på besök. Och sen kom en kompis till honom också.
Senare så ringde de på dörren och då funderade jag: Vem är de nu då?
När jag öppnade dörren så stod polisen där!
Med sig hade de To.
-Här är er båtkompis, sa de bara.
-Är F hemma, frågade To.
-Ja, svarade jag helt paff!
F kom ner och då upptäkte vi att To var ju helt blöt! Från topp till tå!
-Vad har du gjort då? frågade vi.
-Jag har blivit i knuffad från en båt. svarade To.
Och då skrattade vi rejält. Han hade nämligen ramlat i vattnet i förr går också, men inte som igår.
De var bara att ge honom nya kläder och hänga upp hans egna så att de skulle torka något.

När jag höll på att hjälpa honom så kom min kusin Je. som var på besök hos min farbror, som är min hyresvärd också. Han undrade om de var ok att han och hans tjej kom in ett slag och de var de väll så de kom också och vi tttade lite på tv och drack lite öl och vin och sen blev jag såå trött så jag slocknade i fotöljen så de var ju bara att gå och lägga sig.

Ja, och så vaknade jag idag och idag så har inget särskillt hänt än så länge. Ska åka iväg om en timme för att spela Järnet och sen blir de nog en lugn kväll idag.

Ja, ha de så bra!

Se ya´!

Kommentera här: