Verkligheten.

Verkligheten är här igen!

Idag är det andra veckan som jag jobbar och F går på i eftermiddag efter 6 veckors semster, så nu är verkligheten här igen.
Man liksom glömmer bort allt när man är borta från jobbet ett tag, man blir lite tom i huvudet när man kommer innanför dörrarna ige och funderar liksom, vad är det jag ska göra här?
Fast förra veckan när jag började så var det mycket tydlgt vad jag var tvungen att göra först.
Mitt och T:s arbetsrum har ju nämligen fått sig en ansiktslyftning och det var inte iordningsställt eller städat när jag kom så det vara bara att börja att damtorka och damsuga och ställa iordning möblerna och så första dan.

Men nu är det lite lugnare, nu är det så att man sitter och funderar på vad är det jag måste göra nu? Vad är bra om det är klart innan terminstart?

Ja, hunden är nu nästan helt frisk igen! Det ända som är kvar är ett stort sår på huvudet, men hunden är sig själv igen och kan nu öppna munnen och är lika lekfull och pratsam som vanligt.
Det är super skönt!
Men det kostade en del, de gjorde de! Och än är inte hela slut notan klar...

Nej, nu ska jag ta och gå och se om de ungdommar som sommar jobbar här har det bra och sätta dem i lite jobb :)

Kram!

Kommentera här: