Många sångjobb på G!

Ja, den här eftermiddagen blev lite oväntad.

Min syster ringde på förmiddagen och frågade lite om F kunde vara DJ på hennes sambos 40 års fest och de e ju kul, så de sa jag ja åt honom med en gång :)
Och då hade jag hört F prata något om att han skulle hem till sin ljud och ljus chef och göra nått och han bor ju nästan granne med henne så då hörde jag med henne om skulle var hemma och de skulle hon så när F  åkte så åkte jag med och hälsade på hos henne och hennes familj.
Trodde inte att jag skulle vara där så länge men det blev rätt länge och de var kul för sonen hennes var på ett riktigt toppen humör och vi busade och lekte och gungade gunga och hade oss, hur kul som hällst!

Sen gick vi en promenad med hundarna och då mötte jag F som var på väg att åka och hämta mig och så åkte vi till Krutan och riggade upp lite inför ett gigg som de ska köra ljud och ljus på imorgon.

Jag satt och blädrade lite i min kalender nu på kvällen och insåg att jag har en hel del sång jo´bb fram över och de e ju kul!
- Imorgon så har jag en begravning.
- På fredag är det reklam gigg på torget
- Nästa helg så kanske man river av någon sång för syrrans sambo
- Helgen där på ska jag sjunga med M på Söderödagen, hon fick jobbet och jag fick följa med så de var ju lite kul! Tack för de!
- Och helgen efter det så är det Norrskedika dagen och då skall jag och T sjunga lite dansvänlig musik.
- Och efter det så fick jag ett dop i Öregrund igår, ska bli skojj!
Så det är en del, men de e ju bara kul! Älskar ju att sjunga så de e ju kul att man får chansen!
Ja och när jag var på krutan så fick P ett samtal som kanske ger The Entertainers ett jobb också, de lät klart intressant. Ska bli spännande och ser hur de går.

Sen skall ju jag och T börja jobba lite med vår konsert som vi skall ha i september också. Den skall bli riktigt kul! Får se vad de blir då, men en del bra idéer finns så de blir nog bra!

Nej, nu kankse man ska slänga sig i sängen så att man är fräch till begravningen. Sov gott!

Kommentera här: