Snart julledig!

Det börjar lugna ner sig på jobbet nu.

De e skönt! Imorgon är det sista gången med en grupp och på lördag är det sista konserten och sen får man vara lite ledig!

Fast jag ska göra lite små saker i den ledigheten...
Måndag efter jul ska ungdomsensamblen åka och sjunga för lite pensionärer och söndag efter nyår får församlingen besök av en tjej som jag, min chef och en av de andra prästerna träffade i Paris i våras, de ska blir kul! Ska bli spännande och se vad de kan bli av det mötet :)

Idag så var det jullunch med personalen, förresten. Och Ungdomsensamblen blev frågad om att sjunga under den. Det var inte så många som kunde eftersom det är onsdag och det var mitt på dagen under skoltid.
Men 5 st. sa att de skulle funka. 1 blev magsjuk, 1 hade inte gjort färdigt en sak i skolan så hon blev tvingad att vara kvar och 2 var förkylda och den sista tyckte de var läskigt att sjunga i en sånn liten grupp.
Men de kom 3 i alla fall och så hoppade jag in och sjöng och snälla tHeresia hjälpte till och spela. Tusen tack för de!
Men i alla fall så tyckte jag att de kändes inte så kul att sjunga för dem. De kändes inte som att de var särskillt uppskattat. Inte när vuxna människor sitter och viskar och tisslar och tasslar och blinkar till varann över borden och söker blickar hos någon vid ett annat bord och så vidare...
Jag tror INTE att jag kommer att fråga Ungdomsensamblen om det igen. Det känns som att de kan bli skrämda av sånt! Och jag vill inte att de ska känna de jag kände idag och som jag förstod att de också kände! Nej, de där får de allt hitta någon annan till!
Även om kyrkorådsordförande tyckte att vi skulle göra de till tradition.

Annars så är de snart jul och snön kom igår och julstämningen har börjat infinna sig. De gillar vi!
Jag har än så länge köpt 3 julklappar, jag har bestämt vad jag ska ge min mamma och pappa som jag och F fick vid lottningen (Vi lottar varje år vem man ska köpa en julklapp till, så alla köper bara en klapp).

I år så blir det två nyhter för oss på julafton.
1. Vi kommer inte att behöva stressa emellan två ställen utan stannar på ett och åker till det andra på juldan eller annandagen istället. De känns lite skönt, även om de också är lite tråkigt för man får ju liksom inte träffas på "riktiga" julafton.
2. Vi ska fira hos min stora syster och hennes famlij och inte hos min mamma och pappa som vi alltid bruka. De ska bli mysigt faktisk! Min syter gör mycket god mat och de har ett sånt mysigt hus också, så de ska bli riktigt kul!

Ja, jag är lite sur på Ellos med förresten!
Kommer ni ihåg de röda skorna jag blev så glad när jag hittad?
De har ju då 2 månader efter att jag beställde dem inte kommit!
Så jag ringde och klagade och får då som svar att de inte finns någon beställning från mig på några skor...
Mycket konstigt, sa jag för jag vet ju myket väl att jag beställde de!
Men, nej!
Och sen fick jag två allternativ. 1 leta efter några andra jag vill ha eftersom de som jag ville ha inte finns i rätt storlek längre...
2. strunta i det helt.

Bra sevice va?!
De tyckte inte jag!

Nej, nu ska jag ta och leta lite julklappar.

Ha de bra!

Kram!

Kommentera här: