Jag VET att jag inte är bäst!

Idag på jobbet har det varit svinkallt inne!!
Det har varit 18 grader inne!
Huset som vi håller till i är ett gammalt tingshus gjort i sten och de påverkas otroligt mycket av vädret. Så när tempraturen sjunker så sjunker den även inne, så idag när det blev några minus och blåsigt ute så blev det betydligt kallare inne med.
Sjukt jobbigt va de!

Men annars så har dagen flytit på. Det har varit en en del att göra, så man har inte varit sysslolös direkt!

Något som är otroligt kämpigt för mig är att jag inte spelar piano speciellt bra och att min notläsning inte är skit bra! Speciellt när det gäller att läsa i basklav.
Det går långsamt och jag gör fel och så vidare...
Idag kom droppen som gjorde att bägaren rann över...
Jag orkade inte med att vara så jävla dålig! Jag orkade inte med alla kommentarer och det som förmodligen skall vara hjälp och tala om för mig vad som är rätt och vad som är fel. Jag orkade inte med alla suckar osv...
Så jag blev så ledsen att jag grät...
De blev för jobbigt helt enkelt.
Jag vet att jag inte är bra, men jag kan ju inte häller bli bra om jag inte får prova och försöka.
Och just idag så hade jag inte häller hunnit med att kolla på allt i förväg eftersom jag hade en konsert förra veckan och det har varit en hel del annat i veckan så det kunde inte bli helt bra. Men de kan ibland kännas som att man inte förstår de.
Ja, de e så här det känns för mig i alla fall. De e kanske ingen sanning, men så känns de i mig.

Just nu så känns de som att få vara ledig ett tag framöver skulle behövas.
jag behöver lite vila. Och de tänker jag ta i mellan dagarna! jag skiter i om jag har dagar att ta ut, jag tar de i alla fall! för jag behöver de!

Nej, nu ska jag titta på Tv och slappa lite innan det är dags att sova igen.

Kram!

Kommentarer:

1 maria:

skriven

Låt ingen annan trycka ner dig, du är jätte duktig! Kraaamar i massor

2 Malin:

skriven

Jag hörde att det blev tokigt av mamma. Usch, du ska verkligen inte låta dom komma åt dig! Det är så uppenbart att du ska spela ÅT dom att det är det dom förväntar sig. Dom sitter där i sina små egna perfekta världar och kan inte tänka längre ut. Men dom menar inget illa! Dom är bara lite för korkade för att tänka längre än sig själva....

Kram på dig, jag tycker du är jätteduktig som lärt dig så mycket på så lite tid, och du ska fortsätta för att det är kul, inte för att det förväntas av dig!! Du är människa med

3 Jess:

skriven

håller med, väldigt irriterande när någon besservisser ska komma och tala om att man är dålig. du blir ju bättre och bättre, och du är ju extremt bra på att sjunga! :)skickar en julkram / Jess

4 elin:

skriven

du gör så gott du kan och försöker, det är väl det som räknas? Jag tycker att du har blivit så otroligt mycket bättre på så kort tid och jag tänker bara på det när du spelar på våra "lektioner" kämpa på! :)

Kommentera här: