Dan före löning!

Nu sitter man här hemma. Jag har varit på jobbet och jobbat och ska snart gå tillbaka igrn. Ikväll är det möte inför den lokala talangtävlingen som vi har här; Star 2009.
Det ska bli kul att få börja jobba med de igen. Det är verkligen en kul grej som jag jobbar med på jobbet en gång om året!
Vi åker runt under 3 veckor till de olika orterna i kommunen och tar ut 10 st. finalister till en final som är lördagen på höstlovet.
I år är det lite utvecklinga v det gammal programet på G. Tex. att alla ska sjunga två låter (de gjorde de förra året och de var jätte bra) och en skall vara med en live pianist eller gitarrist.
De blir nog kul för publiken att se på och så vi som sitter i jurryn kommer att kunna se mer av den som sjunger.

De e så jobbigt när det är dagen före löning...
Man bara sitter och väntar på att pengarna ska komma in på kontot så att man kan gå och handla de matingridienserna som man skulle vilja ha för att göra just den där maträtten som man har suktat efter ett tag, tex.
Jag skulle vilja göra en maträtt som jag fick hos F:s bror när vi var där sist, men det fattas vissa saker och jag tror att jag behöver ha lite mer pengar om jag ska kunna göra de...
De får väll vänta tills imorgon.
Nej, de börjar väll bli dags för mig att dra mig tillbaka till jobbet nu.

Vi ses!

Kram på er!

Kommentera här: