Idol-audition

Nu är jag så där sjukt trött igen.

De har varit en otroligt lång helg.

I fredags så åkte jag med F och P till Jönköping och hämtade P:s ny köpta Corvett. De var en väldigt lång resa. När vi var på väg ner så hamna vi i en såå dryg bilkö. Man kom liksom ingen vart! Vi låg och krypkörde i två timmar!!
Man blev ju såå rast lös av de, helt tokig!
De var tur att vi hade stannat till vid en mack innan så att jag hade köpt två tidningar som jag kunde läsa då. En av dom blev jag riktigt förtjust i! Den var super bra, funderar på att premunera på den. De var Chick!
De bra med den var att de var blandat mellan postorder kläder och design kläder. Så att de fanns ju lite av varje. De gillade jag skarpt!


Riktigt bra tidning!


Ja och så i går var de dags för Idol, då.
Vi kom dit 9:45 och då var de en ganska ordentlig kö. Men vi kom sakta framåt. Efter ett tag så var vi inte längstbak längre, kön fylldes på och vi kom förbi lite folk också. Men efter att ha kommit en bit så stannade allt bara upp helt plötsligt. Vi stod still i 45 min. sen fick vi veta att jurryn hade gått på lunch. Efter att ha stått i 1 timme och 30 minuter så började de att röra på sig igen, men väldigt långsamt. Efter att ha stått i 6 timmar kommer en tjej fram och meddelar att de e så många sökande att alla inte kunde komma in och sjunga för de hann de inte med, så de skulle dela ut nummerlappar så var man välkommen tillbaka idag kl 8:30 så skulle vi vara garanterade att få sjunga för jurryn.
Så, så blev de.

Så i morse kl. 6:00(!!!!) åkte jag och F iväg till globen. Idag fick vi stå en liten stnd, sen plockade de in alla i vänthallen. Då fick jag vänta till ca. 13:30 och sen vart mitt nummer uppropat. Då fick man sitta och vänta i ett inhängnat område och så kom de och hämtade 10 och 10 och så slussades man vidare till en annan kö in till en jurry. Dde hade flera rum där de satt 2 jurrymedlemmar. Där gick de ganska snabbt. Där var de värsta som jag tror blev ganska psykande för en del att de ekade så i rummet så att de som satt utanför och väntade hörde ju allt när man sjöng. Man hörde inte jurryn.
I alla fall, jag kom in och så sjöng jag och de gick ganska bra tyckte jag. MEN... Jurryn att och blängde i papperet som jag fyllt i och tittade upp en liten stund på mig, så de var svårt att sjunga för dom tyckte jag. Sen sa de i alla fall:
Du sjunger bra, men vi kommer inte att skicka vidare dig till jurryn.
Vad skulle man säga...
De var bara att hålla huvudet högt och se glad ut, tacka och gå.
Nu har jag försökt det här och utgången blev att man inte ville ha mig, så nu kan jag meddela de att har provat men de gick inte!
Jag tror inte att jag kommer att göra de igen, för man blev ju helt slut av allt väntande!

Kommentarer:

1 Cecilia:

skriven

Jag har också sökt till idol en gång. Man märkte ganska tydligt att de skickar vidare de bästa och de sämsta till juryn. Jag antar att man får vara nöj med att vara medelmåtta :)

Kommentera här: